søndag 9. desember 2018

Folkemuseet i desember

Før i går hadde jeg faktisk ikke vært på Folkemuseet siden barneskolen en gang, og da var vi egentlig bare inne i sjølve museumsbygget. Så de gangene Jørgen har snakka om at han har lyst til å dra på Folkemuseet, har jeg liksom bare tenkt at ja ja, vi kan jo det, men det er jo liiiiiitt kjedelig der, er det ikke? Altså, til tross for at jeg nå har bodd i Oslo i seks og et halvt år, ante jeg ikke at Folkemuseet var et sånt sted der man kan forsvinne inn i en annen verden.

Jeg tok noen bilder. Jeg veit ikke med dere, men jeg syns i væffal det er ganske kjedelig når folk har vært på ferie, og så kommer de hjem, og så bombarderer de Instagram med bilder som egentlig er ganske like hverandre, så jeg tenkte å bombardere bloggen isteden.

Beklager at det ikke er superaktivt her om dagen. Det er så mye jobb i desember at jeg blir sprø.





(Okei, dere, jeg har veldig, veldig lyst til å bo i et hus som ser ut som dette. Det nærmeste jeg kan komme her og nå, er kanskje Dops gate?)







Altså, jeg bare tenker at det må ha vært fantastisk å være turist her i går.










(Ække hver dag jeg får se spøkelser, si!)






Jeg er jo en surpomp, men til og med jeg fikk julestemning av dette. Etterpå dro vi og spiste noe av den mest julete maten jeg veit om, nemlig indisk. Jeg tuller ikke engang. Indisk mat, med kanel og ingefær og nellik, får meg lett i julestemning.

3 kommentarer:

  1. Så fint og stemningsfullt, det må ha vært ganske magisk å være der nå når alt er så gjennomkoselig vinterlig og jeg skjønner godt at det ga julestemning. Fine bilder og nå ga du meg lyst på indisk mat =D

    SvarSlett
  2. Nydelig stemning. Du deler en vinterverden som er dypt savna for oss som bor i Vest. Og indisk mat er et av mine favorittkjøkken :)

    SvarSlett
  3. Det var en superfin dag, enda mer stemningsfullt enn julaften :)

    SvarSlett