lørdag 7. januar 2017

Julegaver

Det begynner nesten allerede å bli ei stund siden julaften, men her er jeg likevel, klar til å legge årets julefangst ut til offentlig skue. Ingen har vel noen gang beskyldt meg for å ha orden på tida.

Bildene er ikke allverden. Tilgi det.

Jeg fikk kalender med ny kattepus hver måned!!!!


Jeg veit at litt av poenget med kalendere for eksempel kan være å notere viktige datoer og hva som skjer på de viktige datoene og litt sånn, men veit dere hva? Det siste året har jeg faktisk blitt så flink at det har jeg oversikt over på mobilen. Så denne kalenderes hovedoppgave blir å pryde leilighet vår med en søt kattunge hver måned.

Jeg fikk selvfølgelig te:


Litt dårlig bilde, men julete til venstre og eple- og kanel-te til høyre.

Og får man te, passer det også bra å få tekanne:


Jeg har to tekanner fra før, men denne har avtagbar medfølgende tesil. Praktisk.

Jeg fikk votter og tøfler:


Jeg fikk et nytt og fargerikt nett:


Jeg fikk Pocky med Snoopy-motiv:


Og selvfølgelig bøker:


Det blir faktisk ikke jul om jeg ikke får minst éi bok. Og jeg trur det aldri har skjedd før at jeg ikke har fått minst éi bok. Fra venstre: Syv korte leksjoner i fysikk av Carlo Rovelli. Leilighetssanger av Stine Pilgaard. Og Skrivehistorier, en antologi utgitt av Flamme forlag der ymse kjente forfattere deler, vel, skrivehistorier. Og en litt morsom anekdote om boka lengst til venstre her: før jul var Jørgen og jeg på Tanum på utkikk etter julegave til faren hans. Og da, plutselig, ramler jeg over Syv korte leksjoner i fysikk, ei bok jeg aldri før har hørt om, men som jeg umiddelbart blir fanga av på grunn av dens nydelige utseende og fordi jeg innser med én gang at dette antakelig er ei bok jeg kommer til å like veldig godt. Så jeg sier til Jørgen at jeg ønsker meg den. Og så fikk jeg den til jul. Ikke av Jørgen, men av Vibeke, som så boka og tenkte at den så helt nydelig ut, og at den antakelig var ei bok Kristine kom til å like veldig godt. Det var nok med andre ord meant to be.

I tillegg fikk jeg julepynt:


Jeg fikk kjøleskapsnisse og neglelakk, som ikke har noe annet med hverandre å gjøre enn at begge fikk plass på samme bilde:


Og til slutt fikk jeg denne plata - Chiaroscuro av I Break Horses:


I tillegg fikk jeg penger og Flax-lodd.

Og dere, endelig har snøen kommet. For nå.

2 kommentarer:

  1. Hurra for fine gaver. Jeg tenkte faktisk på deg for noen måneder siden selv da jeg så "Syv korte leksjoner i fysikk" i bokhandelen, bare for å understreke "var nok meant to be"-faktoren og ellers hurra for andre fine gaver (som handlenettet med elefanter på, ååå så skjønt). Likte også kattekalenderen og jeg bruker aldri veggkalendere til å notere selv, det er mest til pynt og så holder jeg styr på alt i notatbøker i stedet.

    SvarSlett
  2. Morsomt at du tenkte på meg! Gleder meg til å lese den :) Og jeg tenkte nok at du ville like handlenettet ;)

    SvarSlett