fredag 21. januar 2011

... totally

Greit, det er to grunner til at jeg blogger nå. Én, det er liksom halvannen uke siden sist, og det trur jeg er det lengste jeg noen gang har brukt mellom to blogginnlegg og jeg er lei av at fjorårsfesten står øverst siden den tross alt skjedde for hundre år siden, og to, jeg trur det er noen på kjøkkenet, hvilket er ensbetydende med at jeg ikke kan lage mat der. Noe må jeg da finne på i mellomtida.

Og det er jo ikke noe å si. Jeg har ikke tid til noe lenger. Det eneste jeg gjør, er å lese, skrive og drekka. I dag sa jeg faktisk til og med nei til det siste for å prioritere de to første, og det er litt drøyt, for i sånne perioder sier jeg alltid til meg sjøl at jeg ikke må være aleine hvis jeg har et annet alternativ, og litt kos i hverdagen får meg til å glemme å være teit på egen hånd. Jeg har nevnt det før, trur jeg, at jeg blir distrahert av det på en god måte. Bare i dag, liksom. Jeg kom hjem, lå i senga mi ei lita stund og lata som om jeg var handicappa, sovna, sov for lenge, våkna, spiste sjokolade, og nå veit jeg ikke om jeg skal orke å lage mat eller ikke. Og tru meg når jeg sier at jeg opprinnelig hadde en plan for dette innlegget, men jeg er ikke i humør til å gjennomføre den. Kanskje når jeg en vakker dag i løpet av helga eller framtida forøvrig blir full eller overtrøtt.

Her, ta en sang jeg er veldig glad i for tida. For om ikke jeg er så fin, er jo egentlig verden rundt meg fin:

Den eneste sangen jeg liker av Von Haze, som er et kjedelig drittband på lik linje med The xx. Men så er dette Salem-remixen av sangen deres Outside the Night og, da, passende titulert Outsyd Tha Nite.

Og se, vinter-Bø! Hva faen er det jeg klager over, egentlig?

5 kommentarer:

  1. Ååå, sangen. Fin!

    Jeg skjønner deg. Hadde jeg hatt bra folk å gå ut med, hadde jeg faen meg gjort det hver dag. Kjipt å sitte og pimpe aleine liksom, så det gidder jeg væffal ikke. Samtidig er de folka jeg har blitt kjent med her i Oslo og folk jeg kjenner fra før (fra Lier) enten reist hjem eller så er de så streite at de ikke drikker og/eller liker å gå ut. Så det er mao kjipe venner jeg har. Det er fredag kveld og jeg har ingen andre planer for helga enn å lese pensum og trene og synes synd på meg sjøl.

    SvarSlett
  2. Så pent vinter-Bø er (og jeg er ekstremt anti-snø egentlig, så det sier litt) og jeg har vært i en ganske tiltaksløs periode selv i det siste så jeg kjenner meg igjen der ;)

    Forøvrig syns jeg det var kult at det var halvannen uke siden innlegget som ble skrevet tre dager etter fjorårsfesten som skjedde for hundre år siden, da må snaut 94 år ha gått unna i forrykende fart om ikke du da har en tidsmaskin tilgjengelig =D

    Og ellers har jeg ikke så mye fornuftig å si, men koselig med et nytt blogginnlegg og ha en fin dag <3

    SvarSlett
  3. Heisann, bare overse denne delen av kommentaren min:
    "Forøvrig syns jeg det var kult at det var halvannen uke siden innlegget som ble skrevet tre dager etter fjorårsfesten som skjedde for hundre år siden, da må snaut 94 år ha gått unna i forrykende fart om ikke du da har en tidsmaskin tilgjengelig =D"

    Det er en del beregninger der som er rivruskende gale og det er nok et resultat av at det har vært for mye tall på jobben i det siste, jeg blir forvirra av sånt. Uansett håper jeg konteksten gir mening likevel og at det oppfattes som den litt spøkefulle karolinske humoren det var ment som ;)

    God helg igjen!

    SvarSlett
  4. hah, det er så typisk å bortprioritere noe gøy for å gjøre noe annet og ende opp med å gjøre ingenting? det er litt mitt m.o. til tider. men det går bra. vinter-bø er veldig pent. <3

    SvarSlett
  5. Sangen er fin og Bø er fint og jeg er litt lettere til sinns akkurat nå. Enn så lenge.

    SvarSlett