søndag 10. januar 2016

Inspirasjon: fantastisk sminke

Jeg syns sjøl at jeg har et ganske avslappa forhold til sminke. Jeg sminker meg ikke på langt nær hver dag, men til spesielle anledninger syns jeg det er gøy å gå delvis amok. Problemet mitt er at jeg egentlig er skikkelig dårlig til å sminke meg. Jeg trur grunnen til det er den samme som at jeg er dårlig til å tegne, og det er mine ustødige hender. Jeg klarer ikke å legge på sånn fin flytende eyeliner, så jeg bruker bare hvitt glitter rundt øya, jeg, så syns det ikke så godt at jeg ikke klarer å lage en jevn strek. Dette hindrer meg ikke i å sette pris på andres helt urimelige sminkeskillz, og selv om jeg veit at jeg ikke er i stand til å få til noe lignende sjøl, så liker jeg likevel veldig godt sjølve stemninga i bildene - for til tross for at dette vel må regnes som motefotografi og ikke kunstfotografi, så er de stemningsfulle. Og helt ærlig ville jeg nok ikke protestert hvis evner og estetisk sans som dette blei omtalt som nettopp kunst. Som tidligere: klikk på bildet for å komme til bildekilden.

















... og sånn kunne jeg sikkert fortsatt. Det er utrolig hvor mye fint som fins der inne. Anbefaler dere forøvrig å klikke på linkene i bildene. Ofte er det mulig å se bildet i bedre oppløsning, sånn at man får med seg alle detaljene.

3 kommentarer:

  1. Alt var så fint! Folk som kan sminke, ass *-*

    SvarSlett
  2. Selv begynte jeg jo aldri å sminke meg (i første omgang fordi jeg ikke skjønte hvorfor jeg skulle trenge det fordi jeg var jente siden de fleste gutter jo ikke bruker sminke og så bare begynte jeg aldri), men det kan være veldig fint og jeg er enig i at det er en form for kunst på disse bildene her og sånt.

    SvarSlett
  3. Kim: Ja, ikke sant? <33

    Karoline: Jeg begynte ikke å sminke meg før på videregående, og da brukte jeg bare mascara. Nå liker jeg å sminke meg til enkelte anledninger, men føler heldigvis ikke at det er noe jeg trenger å gjøre :)

    SvarSlett