onsdag 30. mars 2016

Mars 2016

Inspirert av Skoboksens ukesoppsummeringer, skal jeg i dag prøve å oppsummere mars måned etter beste evne. Jeg kan ikke love at dette blir noe jeg husker/gidder å gjøre mot slutten av hver eneste måned framover, men kanskje det i det minste kan bidra til en hakket mer årvåken hukommelse for min egen del.

Opplevelser: Oslo Poesisentrum på Cacadou med latterlig billig vin og den mest sirkusaktige tilnærminga til poesiopplesninger jeg veit om. Andre verdskrigen - natt i verda på Det Norske Teatret. Burrito og piña colada på Tijuana med gode venner. Taco på Taquería med Jørgen, etterfulgt av Elysium i Operaen. Lønsj med Tone på Bare Jazz. Filmkveld med Vibeke med Jupiter Ascending og grønnkålchips.

Innkjøp: Jernpanne, endelig! Gaver til bursdagsvenner. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85 - 92 og Circe - musikk skrevet for The Show of Shows, komponert blant annet av to av tre Sigur Rós-medlemmer, samt Hilmar Örn Hilmarsson, begge platene på vinyl. Konsertbilletter til Kent i Spektrum. Denne strømpebuksa, som jeg riktignok ikke har fått ennå:


TV-serie: Les Revenants. Ligger på Netflix. Seriøst, se det. Fransk slags zombieserie, men helt uten splatterelementer. Mørk, tankevekkende, og ikke minst med musikk av Mogwai. 

Spill: Final Fantasy XIII-2. Er på siste innspurten nå, mangler bare ni av totalt 160 fragmenter!!!

Film: Jupiter Ascending og Hunger Games.

(Minn meg på at om jeg skal fortsette med dette, bør jeg bli flinkere til å huske på å ta bilder av det jeg gjør.)

4 kommentarer:

  1. YEAH YEAH YEAH FINAL FANTASY XIII-2!!!! (og ok masse andre bra ting men :DD)

    SvarSlett
  2. Fint med månedsoppsummering og hurra for fine opplevelser, ser jo ut som om mars inneholdt flere interessante kulturopplevelser. Ellers veldig fin strømpebukse, yay for at du har sett Hunger Games for både filmene og bøkene er veldig engasjerende og interessante, jeg har mest dilla på Buffy igjen for tida, men har tenkt å teste ut "Les Revenants" på sikt og lykke til med siste innspurten på tv-spillet du holder på med.

    Hvis du fortsetter med innlegg som dette så kan du jo vurdere om du skal ta med bøker, selv hvis du ikke har lest ut noe helt så er det jo interessant å kunne se tilbake på hva du holdt på med å lese da og da og du kan jo eventuelt forandre punktet til "Litteratur og liknende" og så ta med ting som litteraturmagasiner eller blader kanskje. Men dette er bare en ide altså, ikke noe virkelig essensielt.

    SvarSlett
  3. Aahhh, ja, jeg er så glad jeg begynte å spille FFXIII-2, det er faktisk enorm mye gøyere enn FFXIII!

    Jeg vurderte å ha med bøker, Karoline, og kanskje bør jeg det. Jeg tenkte at siden jeg har ei sånn greie til venstre her med hva jeg leser for øyeblikket, så var det overflødig, men siden du etterlyser det skal jeg ta det til etterretning :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøker er jo som du sier strengt tatt litt overflødig siden du har det på siden, jeg tenkte mer at i disse innleggene så blir det jo bittelitt mer utfyllende enn den teksten på siden, dessuten så viser teksten på siden bare hva du leser akkurat nå og ikke alt du eventuelt har lest i måneden. Men det er ikke noe du virkelig trenger altså, det var bare et forslag og du kan jo se selv hva du føler er best.

      Slett