søndag 17. april 2016

Hverdagslige glimt

Snart er jeg ferdig med min toårige forfatterutdanning i Tromsø. Jeg er spent på, og redd for, hva framtida vil bringe, men når de siste to åra har vært så bra, er jeg kanskje rusta for hva som helst til høsten.

27. juni 2014: Mitt første møte med Tromsø som forfatterstudent.




28. juni 2014: På den første samlinga bodde jeg i en Airbnb-leilighet, sammen med blant annet en veldig fin katt.



17. juli 2014: Jeg var i Brønnøysund.



22. juli 2014: Skuffelsen over at de har bytta ut de gammaldagse røde og blå bussene med moderne, gusjegrønner busser i hjemkommunen min.



28. august 2014: Kjøpte meg et par bøker.



29. august 2014: Var med Vibeke på frivilligjobbing på kattehuset i Drammen. Stor stas og masse kos.









 14. september 2014: Søndagstur til Teknisk Museum.




2. oktober 2014: Tromsø igjen. Ny Airbnb-leilighet, ny katt.




7. desember 2014: Julestemning.




8. januar 2015: Av en eller annen grunn liker jeg dette bildet av meg. Det blei egentlig bare tatt av en kollega rett utafor arbeidsplassen min fordi jeg trengte bilder av håret mitt fordi jeg skulle være modell til noe hårrelatert, men jeg syns det har skikkelig industrial-følelse, nesten noe vagt cyberpunk, om det gir noe mening.



14. januar 2015: Det flotteste treet jeg veit om i Oslo.



21. januar 2015: Jeg så nordlys i Tromsø. Bildene blei fullstendig ræva. Det var veldig imponerende i virkeligheten, altså.






22. januar 2015: En usedvanlig fin vintermorgen i Tromsø.



5. mars 2015: Jørgen tok et nydelig portrett av meg.


... og jeg tok et nydelig portrett av meg.



20. mars 2015: Utsikt fra vinduet på barndomsrommet mitt.



15. april 2015: Kos kan være vakkert. Tromsø.



24. juni 2015: Double rainbow all way across the sky. Det syns sikkert ikke så godt på bildet, men jeg lover.



11. juli 2015: Gamletrikken på sin ferd gjennom byen.



22. juli 2015. Bibimbap i Reykjavík. Knallgodt.



2. august 2015. Hummuschips og Hot Fuzz.



19. august 2015. Bursdagskake til Jørgen og tyrkisk krydder med tvilsomt budskap.





28. august 2015: Fant ut at de gamle vinterstøvla mine ser usedvanlig pønkete ut sammen med nettingstrømpene mine.



29. august 2015: Legger man seg med sminke, våkner man som klovn.




7. september 2015: Jeg er overbevist om at Nationaltheatret er en av Oslos vakreste bygg.





11. september 2015: På tur med gamletrikken.



17. september 2015: Jørgen og jeg skulle bare steike oss litt pizza før vi la oss. Så sovna vi på sofaen.



30. september 2015: Airbnb-leilighet i Tromsø uten ovn, men med steikeplater.



2. oktober 2015: Tromsø. Total Pwnage.



14. oktober 2015: En postkortnydelig høstdag ved Frognerparken.



26. oktober 2015: Gresskarpai etter gresskarutskjæring.




27. oktober 2015. Skikkelig Halloween-fullmåne som mobilkameraet mitt dessverre ikke klarte å fange inn hele omfanget av.




29. oktober 2015: Tester ut løsvipper før Halloween.



4. november 2015: Noen dager er stekte poteter med ketsjup og krydder det beste jeg får til frokost.



8. november 2015: Kom over en crazy cat man i Final Fantasy XIII-2.




10. november 2015: Har du noen gang opplevd å gå forbi noe i en butikk som er så fint at du bare er nødt til å kjøpe det med deg? Har du noen gang opplevd det med såpe? Det har jeg. Reindeer Rock fra Lush er så fantastisk vakker at jeg ikke klarte å la være. Som vanlig klarer ikke mobilkameraet mitt å fange opp de mange forskjellige nyansene i mørkeblått og mørkelilla, men se etter den i Lush til neste jul.




11. november 2015: Tromsø. Enda en ny Airbnb-leilighet, enda en ny katt.




27. november 2015: Pariserhjul i Oslo Sentrum.




27. november 2015: Et av de nydeligste teservisene jeg noen gang har sett, funnet på Sinsen brukthall. Hadde det ikke vært for at det var veldig dyrt, hadde jeg sannsynligvis kjøpt det.



29. november 2015: Vi fant blomster og symaskin på dumpster diving-tur.



13. desember 2015: Kjempegira etter å ha fått mandel i grøten og vunnet sjokoladenisse på julefest hos Eirin og Eirik.



21. desember 2015: Sånn så håret mitt ut da det var på sitt mest lilla.



23. desember 2015: Jørgen la igjen en lapp til meg før han dro til foreldra sine på juleferie om å huske å ta med skjorte og bukse til ham - og ikke minst huske å skru av varmeåmmen.



23. januar 2016: Morgenstemning i Tromsø.



19. februar 2016: Var på David Bowie-fest, og hadde på meg ganske så fancy sminke. Ikke så lett å se  detaljene på disse bildene, da, dessverre.





20. februar 2015: Elsker når avocadoen har liten stein. ♥



1. mars 2016: Lurer på åssen filmsmak Platekompaniet egentlig trur at jeg har.



4. mars 2016: Mer Tromsø-kjærleik.



6. mars 2016: Lysinstallasjon i Tromsø sentrum.



25. mars 2016: Dette speilet er så fiiiiint omg, jeg skulle såååå ønske det var ekte!



9. april 2016: Bakte muffins. Blei fornøyd med resultatet.



12. april 2016: Askespråk-logoen på Oslo S.



13. april 2016: Tromsø dukker opp fra lufta.


4 kommentarer:

  1. Koselig hverdagsglimt-fylt innlegg, ser ut som de siste to årene har inneholdt mange fine øyeblikk. Og så ga du meg veldig lyst til å dra til Tromsø selv om jeg i utgangspunktet ikke er så glad i snø, satser på at jeg på et eller annet tidspunkt vil ha økonomien til å kunne utforske mer av Norge :)

    SvarSlett
  2. Hyggelige tilbakeblikk :) Jeg håper du får fortsette med skriveskole ettersom jeg forstår det er hva du ønsker, men samtidig må vi alle ut av drivhusa våre engang. :)

    SvarSlett
  3. Misunnelig på alle kattene.

    SvarSlett
  4. Du må dra til Tromsø en gang, Karoline, det er en fantastisk by! Du får dra til midnattssola om sommeren, så unngår du snø (i væffal i lavlandet ;)) Takk for kommentarene til dere andre òg, jeg digger skriveskoler og katter, måtte livet mitt fortsette å inneholde begge deler i væffal noen år framover.

    SvarSlett