onsdag 1. juni 2016

Mai 2016

Opplevelser: Kino med bra folk. Skogsmarked på Sagene. Fire-og-et-halvtårsdag med Jørgen, som sammenfalt med skogsmarkedet, så etter det spiste vi ost og kjeks på Den lille franske ostebutikken, før det var middag på Habibi og masse generell kos. Feiring av bursdagen til Vibeke, med middag på Mister India, før vi gikk videre til Perestrojka og Ett glass. Oslo vegetarfestival, der jeg storkoste meg noe voldsomt og spiste så mye god mat atte herregud, og i det hele tatt var det en superfin dag med sol og chillings og ekstremt mye is, blant annet den fantastiske kreasjonen fra Fristelse kafé dere ser på bildet under. Yayoi Kusama-utstilling på Henie Onstad Kunstsenter sammen med en av de bra Mari'ene jeg kjenner. Helgetur til Nes og familien til Jørgen. 17. mai-kos med grilling hos Eirin og Eirik. Siste samling med forfatterstudiet i Tromsø.




(Siste foto: Eirin/Eirik)

Innkjøp: På skogsmarkedet kjøpte jeg analogt speilreflekskamera! Mitt digitale døde for kanskje et års tid siden (har ennå ikke helt gitt opp å vekke det til live igjen), og jeg er uansett mer glad i analogt foto enn digitalt. Kosta 200 kroner for en Canon-modell fra åttitallet.


TV-serie: Blei fullstendig hekta på første sesong av True Detective. Synd at andresesongen ikke nådde den til knærne engang.



Spill: Final Fantasy XIII-2, fortsatt. Nå mangler jeg derimot bare to fragmenter. Det går sakte, men sikkert framover.

Film: Marnie - min hemmelige venninne. Det ryktes om at dette blir den siste filmen fra Studio Ghibli, og jeg syns den er en verdig avslutning. Ikke i nærheten av Ghiblis beste, men like fullt en veldig søt film.



Bok: Har nylig lest ut Fire hundre franske fornærmelser av Øyvind Ellenes, og den anbefales på det varmeste. Poetisk, en anelse melankolsk og utrolig interessant reint formmessig. Tenkte meg på biblioteket etterpå i dag for å låne Hybrideleg sjølvgransking av Olaug Nilssen.

Musikk: Det må bli denne fantastiske låta av The House of Love. Har hørt den mange ganger uten å huske hvem som har den, og nå som jeg endelig veit det, vil jeg bare høre på den hele tida. Og i tilfelle du lurer: fascinasjonen min for den har ingenting med tittelen å gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar