lørdag 12. august 2023

Ti flere Instagram-kunstnere som er verdt å følge

Nå er det nesten to år siden jeg skreiv dette innlegget der jeg anbefalte ti Instagram-kunstnere, og jaggu føles det ikke på tide med en oppfølger. Denne gangen har jeg utvida definisjonen min av "visuell kunst" til å ikke bare innbefatte billedkunst. Jeg kan ingenting om kunst, men jeg liker farger og stemninger, så i ingen spesiell rekkefølge, tillat meg å være kurator:




Koreansk student ved Kunsthøgskolen i Oslo som påkaller abstrakte dagdrømmer ved hjelp av et arsenal av materialer fra oljemaling til keramikk.






Fotograf fra Moss som skaper kornete nostalgi med analog film.






Tysk drag queen som sprenger grensene for hva begrepet "drag" i det hele tatt rommer med sin surrealistiske tilnærming til kunstformen.






Britisk kunstner som kombinerer poesi med barnlige akvareller av dyr og riktig så stygge ord.






Amerikansk illustratør som har spesialisert seg på søte dyr, fine farger og oppmuntrende beskjeder som faktisk føles oppmuntrende.






Amerikansk skulptør som tillater deg å fortape deg i former og neonfarger.






Norsk digital kunstner som åpner portaler til andre dimensjoner for hvert nye verk.






Amerikansk lyskunstner som både animerer og maler med farga lys.






Koreansk fotograf som påkaller store følelser ut fra enkle motiver.






Nederlandsk kostymedesigner og syer som forteller visuelle eventyr med kreasjonene sine.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar