fredag 6. februar 2015

Hverdag

Så i det siste har jeg hjulpet til med å lage en kursvideo for et frisørmagasin, der min rolle oppi det hele var å sitte stille og se såkalt "pen" ut - jo, og så få en ny sveis, da. Det blei ganske kult:




Det spennende med denne fargen - eller rettere sagt disse fargene - er at det skjer helt nye ting hver gang man ser på, avhengig av åssen jeg velger å la håret ligge - eller åssen vinden blåser, for den saks skyld:




Pastellilla, pastellrosa og pastelloransj - takk, Lars, du er flinkest! Jeg skal visst etter hvert få DVD'en med filmen vi lagde. Skal bli greit kleint å se seg sjøl på video, ja.

Og så på tirsdag, veit dere! På tirsdag kjøpte Jørgen og jeg en fryser, noe vi ikke har hatt siden vi bodde på Hamar, og den vi hadde der, var liksom to små hyller. Den siste fryserløse tida har jeg savna noe innmari å bare ha masse lettvine greier der, sånn at matlaginga de dagene jeg har vært på jobb kan gå litt glattere. Og den måtte jo fylles opp på et vis. Dermed gikk jeg til innkjøp av masse digg vegetarisk fastfood i dag:



Og bare for å hoppe fra det ene til det andre enda en gang, så kan du nå lese novella mi Reveungen på nettsidene til forfatterstudiet i Tromsø. Jeg skreiv massevis av noveller i den tida da jeg fortsatt var aktiv på Skrivebua, men etter det har det liksom ikke blitt til at jeg har gjort det. Novella jeg har linka til, skreiv jeg i høst da vi hadde fått i oppgave på forfatterstudiet å nettopp skrive novelle. Med andre ord blei jeg tvunget til å børste støv av en sjanger jeg liksom hadde glemt litt bort. Ikke så reint lite artig.

Ei eksepsjonelt travel uke nærmer seg nå slutten, og travlere skal det bli! Det er utrolig mange frister å forholde seg til på forfatterstudiet framover nå - ikke minst søknadsfristen for andreåret - men jeg skal prøve å holde hodet over vannet. Nå som vi har fryser, skal jeg til og med ta'n helt ut og spise IS i helga. Så det, så.

3 kommentarer:

  1. It looks like very much ..

    Godt nyttar .

    SvarSlett
  2. Du er så pen, Kristine :D Og så fin på håret du var blitt! Og og og, fryser er veldig naudsynt for å kunne liksom, klare seg gjennom lange dager på jobb. Eg har èi hylle, og eg vil mest berre.. drukne, fordi at det tar så lang tid å lage middag sidan eg ikkje har oppevaringsplass og jau men ja; glad de har fryser og du var fin på håret :D

    SvarSlett