mandag 28. desember 2015

Julegavebonanza

Hei og hå, håper alle der ute har trivdes med sine respektive høytidsfeiringer for de som driver med sånt, og håper dere som ikke har feira noen ting også har hatt det bra. Jeg er i væffal grenseløst fornøyd med å endelig ha fått snø, til og med i Oslo! Jørgen og jeg kom tilbake til Hauketo i går etter å ha tilbrakt noen dager hos familien hans på Hedemarken, og jeg må få si jeg fikk noen temmelig fine julegaver i år.


Dette blendersettet fikk Jørgen og jeg av foreldra hans, noe som igrunn passer veldig bra, i og med at vår egen blender ikke har gitt liv fra seg på omtrent en måned nå. Her følger det med massevis av forskjellige deler, og man kan ta glassbeholderen rett av foten, sette lokk på den og bruke den som drikkeglass.


Neuromancer av William Gibson, en sci-fi-klassiker jeg har hatt lyst til å lese lenge. Fra Vibeke.


Slik skal vi velge våre ofre av Bjørn Vatne. Fra Kolbjørn.


Stavmikser fra foreldra mine, noe jeg satte stor pris på. Jeg har ønska meg stavmikser lenge, men aller mest etter at jeg hadde et uhell med blenderen for noen måneder siden. Jeg skulle bare lage smooth og fin tomatsuppe, jeg, og helte den varme suppa over i blenderen. Et øyeblikk glemte jeg naturlovene og hva som skjer med trykket i nesten tette beholdere med varm væske, skrudde på blenderen på full guffe, og plutselig hadde jeg kokende tomatsuppe fra skuldrene til låret. Heldigvis hadde jeg fleecegenser på meg, som den kokende suppa prella av på, men jeg hadde også ei veldig tynn pysjbukse i bomull. Resultatet blei et ganske stort og veldig vondt brannsår på låret, som heldigvs er mye bedre nå. Poenget er at stavmikser kommer veldig godt med, siden jeg er veldig glad i smoothe supper og ikke like glad i verkende brannsår.


Jørgen holder egentlig på med å lage julegave til meg på teateret, men siden den ikke er ferdig ennå, fikk jeg en veldig koselig ventegave i form av cappuccinokuler og to kjærligheter med henholdsvis blåbær- og eplesmak.


Vibeke har nylig vært i Japan, og hadde med litt greier hjem til meg i form av julegaver. Til venstre er en ansiktsmaske med grønn te (trur jeg?!), i midten er yuzu-godteri, og til høyre er yuzu-syltetøy, som er veldig godt på brødskive, på ost og rørt ut i varmt vann som en slags te. Yuzu er kanskje min yndlingsfrukt i hele verden. Den har størrelse og fasong som en lime og farge som en sitron, og smaker søtt og syrlig og kjempegodt. Dessverre selges den ikke i Norge.

(Først nå la jeg merke til at godteposen til høyre er oppned, men jaja.)


Te, også fra Vibeke. Jeg har allerede smakt på den, og den smaker omtrent akkurat så kraftig og fargerikt som den nydelige boksen den er i. Supergod.


Sokker og pysj, fra Vibeke.


Mummiskåler, fra mamma og pappa.



Det er dessverre ikke mulig å stille fokuset på mobilkameraet mitt manuelt, men jeg håper dere sånn cirka klarer å se åssen dette øredobbsettet jeg fikk av Vibeke ser ut!


Dette var så utrolig søtt at jeg døde litt. Jeg har fått hjemmelagd julekort og armbånd av nevøen til Jørgen. Det fine med klesstilen min, er at armbånd som barn lager faktisk er midt i blinken.


Denne plata av Torgeir Waldemar fikk jeg av foreldra til Jørgen.



Hjemmelagd lys og verdensromsmykke av Anna.

Jeg har i tillegg fått penger og Flax-lodd, som jeg vant til sammen 350 kroner på!

Håper alle har det bra disse gjenstående dagene av 2015!

2 kommentarer:

  1. Fint innlegg og hurra for fine gaver, fikk veldig lyst til å teste yuzu nå :) Håper du har en super romjul selv! Og å så fint hjemmelaget julekort og jeg likte verdensromsmykket <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Ja, jeg har vært heldig :)

    SvarSlett