mandag 24. mars 2008

Verdens vakreste

Ida (hun som er i Oslo) hadde ei finfin liste i bloggen sin over sanger som har en tittel som er sted, en plass, en by eller lignende. Jeg blei jo litt inspirert, da. Så jeg har bestemt meg for å lage ei liste over de vakreste sangene som fins, i følge meg, altså. I og med at du leser bloggen min, går jeg ut fra at du er litt interessert i meg og livet mitt (jeg liker væffal å late som), og da syns du helt sikkert at ingenting er bedre enn å få greie på hvor vakkert livet er musikalsk sett - igjen i følge meg. Så here we go. Lista er alfabetisk, selvfølgelig. Damn. Trur jeg må lage et innlegg en gang som tar for seg min kjærlighet til alfabetiske lister.

Angels and Airwaves - The Adventure
Blink 182 feat. Robert Smith - All of This
Bloc Party - Blue Light
Bloc Party - Kreuzberg
Claude Debussy - Claire de Lune
Coldplay - Speed of Sound
Denez Prigent & Lisa Gerrard - Gortoz A Ran
Dir en Grey - Embryo
Eric Satie - Gymnopedie no. 1
Gackt - Emu ~For My Dear~
Gregorian Chants - Pie Jesu
Hans Zimmer - This Land
Howard Shore - The Breaking of the Fellowship
Howard Shore & Isabel Bayrakdarian - Evenstar
Idiot Pilot - Strange We Should Meet Here
Jam and Spoon feat. Rea Garvey - Set Me Free (Empty Rooms)
James Horner - Bravheart Theme
Joseph Arthur - Honey and the Moon
Kevin Shields - Goodbye
The Killers - Read My Mind
Lisa Gerrard - Elysium
Lisa Gerrard - Now We Are Free
Mew - The Zookeeper's Boy
Nobuo Uematsu - Aeris' Theme
Nobuo Uematsu - The Promised Land
Nobuo Uematsu - To Zanarkand
Noriko Matsueda & Takahito Eguchi - Memory of Waves and Light
Placebo - Running Up That Hill
Sigur Rós - Glósóli
Sigur Rós - Hafsól
Sigur Rós - Olsen Olsen
Sigur Rós - Samskeyti
Sigur Rós - Sæglópur
Sigur Rós - Von
Sigur Rós og Hilmar Örn Hilmarsson - Hrafnagaldur Óðins, Chapter 3
Snow Patrol - An Olive Grove Facing the Sea
Squarepusher - Tommib
Taking Back Sunday - New American Classic
Vangelis - Chariots of Fire
Zheng Bing & Gao Liting - Song of the Lotus

4 kommentarer:

  1. Haha du syns ej e så tøff du, at du må herme ;) hehe neida ej syns det va fint. Gøy me liste å ej trur d e en go del ej ikkje veit ka e faktisk, så ej gleda meg t å finne ut ka d e for nokke, for ej veit du ikkje he så dum musikksmak :D

    ej kan no røpe det at ej he planer om en go del slike liste framover. He tydligvis for lite å jer på når ej henge meg opp i titla å sortera dei etter ulike gruppe :P jaja he litt å gjer på i natt når ej ska ta bussen ned t oslo igjen da ;)

    SvarSlett
  2. åh, du har sånn heit sær musikksmak, jeg hadde bare hørt om en tredjedel av folka på lista, og hørt PÅ enda færre.
    jeg er egentlig litt sur på meg selv fordi jeg liker så utrolig mainstream musikk. joda, mainstream for 40 år siden, men mainstream likefullt.
    tihi^^

    SvarSlett
  3. Lister er herlig! Det var litt det jeg tenkte da jeg skreiv den og, at hvis folk veit fra før av at deres + min musikk = ganske lik, så er det en ålreit kilde til å oppdage mer av interesse;) Og del dine lister med meg!:D
    Jaaah, min musikksmak er heit<3 Men, haha, jeg liker mye mainstream, jeg og. Coldplay, for eksempel, syns jeg er helt fantastiske, men ALLE liker Coldplay. Litt småkjedelig. Men mainstream eller ei, bra musikk er fortsatt bra musikk!

    SvarSlett
  4. Lister <3! Go you^^
    Kommer sikkert til å stjele ideen=P

    SvarSlett