søndag 29. september 2013

And now for something completely different

Jeg blir alltid litt flau i det noe mer edruelige øyeblikket dagen derpå når jeg ser hva jeg har publisert på bloggen min i forrigenattas mulm og mørke. Ikke at det ikke er sant, men det trenger ikke å stå helt øverst, liksom. Så før jeg fortsetter å se dokumentarer om universet på NRK nett-TV, poster jeg et dikt jeg skreiv for noen få, små dager siden. Så kan dét få lov til å figurere øverst på bloggen isteden.

Jeg tenker på lengsel som
å røyke ut av et vindu
eller
komme for seint til en begravelse
eller
sovne på et fly
eller
grave hagens djupeste hull
med bare fire spadetak 


3 kommentarer:

  1. Fint lite dikt som virker beskjedent, men rommer en hel del sånn jeg ser det. Og angående det forrige innlegget så håper jeg ting er litt bedre nå.

    SvarSlett
  2. Takk, men dere er også flinke.

    SvarSlett