torsdag 7. november 2013

Tre anbefalinger på F

Firefly - Jeg har flere ganger fått høre at det liksom er en slags pågående "kamp" mellom de som liker Battlestar Galactica og de som liker Firefly. Litt på samme måten som Star Wars versus Star Trek. Vel, jeg er en av de som liker begge. Okei, så liker jeg kanskje egentlig Battlestar Galactica mye bedre enn Firefly, men fordi BSG er en så ufattelig gjennomgod serie, så betyr det at noe jeg liker det mye bedre enn, også er veldig bra. Du er med? Flott. Firefly er en fengende, underholdende, morsom og spennende serie skapt av ingen ringere enn Joss Whedon, men som med så mye annet som er bra her i verden, blei den tatt av skjermen altfor tidlig på grunn av sviktende seertall. Dette igjen har resultert i oppfølgerfilmen Serenity og en tegneserie. Jeg lar dere egentlig bare få kikke på denne traileren, jeg, for jeg trur egentlig den forklarer bedre hvorfor dere bør se den enn babbelet mitt:




FanPlusFriend - Jeg har veldig lenge leita etter en butikk som selger lolita og viktoriansk/rokokko/barokk-inspirerte klær uten å være veldig overdrevent DARK & GOFFIK (eller det kunne for så vidt være det òg, men helst uten alle reimene og naglene). Så var det Ingrid (bruker hun i det hele tatt bloggen sin lenger?) som introduserte meg til denne fantastiske sida. Her er det mye snadder for de som vil være top notch når de pynter seg - eller til hverdags, for den saks skyld. Man kan kjøpe ferdige sett eller plagga hver for seg. Og så er det faktisk veldig billig sammenligna med hva det ville kosta i en gothbutikk i Norge. Adressa er enkelt og greit www.fanplusfriend.com. Dette er et litt dårlig bilde, men blusen og skjørtet på bildet (altså ikke korsettet) er kjøpt derfra:


Final Fantasy X - Eller egentlig kunne jeg bare ha anbefalt hele FF-serien, men jeg tenker at det kaaaanskje ville blitt for omfattende. Egentlig er det helt utrolig at jeg aldri har skrevet noe ordentlig utfyllende om enten ett av spilla eller alle før. Men uansett, jeg velger å konsentrere meg om tieren, siden det er mitt desiderte yndlingsspill i serien, med sjueren på en god andreplass. Og så veit jeg egentlig ikke hvor jeg skal begynne en gang, for jeg har så mange følelser knytta opp mot dette spillet at dere aner ikke. Bare sånn, sett bort fra at det er kjempemorsomt å spille (skal innrømme at det var litt trått å komme i gang når man ikke skjønner noe av det som skjer eller noe, men bare vent til du kommer til Besaid), er det bare så... woah, dypt. Storyen strekker seg over så utrolig mange aspekter, og det er så engasjerende og rørende atte hutte meg tu. Jeg blir nesten religiøs her. Og så fikk jeg literally nettopp vite at det kommer en HD-utgave sånn snart, så jeg må fanken dutte meg bare se og få ræva i gir og få tak i en konsoll som er yngre enn femten år gammal. Så jeg slenger rett og slett ut en HD-trailer, jeg, så kan dere glede dere sammen med meg (og ignorer den lille biten fra FFX-2 på slutten der, det spillet er ganske teit uansett):




Edit: nærmere etterforskning har vist at jeg faktisk har skrevet et ordentlig innlegg om FFX en gang. Beklager feilinformasjonen.

2 kommentarer:

  1. Fint innlegg og interessante anbefalninger. Siden dette for meg er et år der jeg har fått sett veldig mange tv-serier som jeg var nysgjerrig på så fikk jeg sett "Firefly" i våres (har prøvd å komme inn i det flere ganger uten hell, men da jeg begynte med episode 2 i stedet for episode 1 så gikk det) og likte det ganske godt. Jeg liker fortsatt Buffy bedre, men Joss Whedon er genial uansett og skaper flotte karakterer =D

    For øvrig kjøpte jeg jo faktisk Final Fantasy X for noen år siden og likte det godt frem til jeg ble skikkelig stuck ca midtveis i spillet og sluttet å spille det og nå har jeg ikke muligheten til å spille Playstation heller så ja, jeg aner ikke når jeg eventuelt kan få gjenopptatt det. Men det er et vakkert spill, det skal det ha :)

    SvarSlett
  2. Det er også serier jeg liker bedre enn Firefly, men det er vel verdt å bruke noen timer på :) Hvis du noen gang får deg Playstation igjen, er du nødt til å gi FFX et nytt forsøk! Jeg kan komme bort og hjelpe deg med å komme over det vanskelige ;)

    SvarSlett