mandag 11. november 2013

Fra spirer til spor

Veit dere, i dag lanseres faktisk diktantologien til Panthera! Ikke sant den ser kul ut?


Panthera har jo etter hvert begynt å finnes i veldig mange bokhandlere rundt om i landet, så det skal gå an å gå inn i for eksempel en Norli- eller Libris-butikk og spørre etter den. Ellers er den alltids å få tak i fra hjemmesidene til Panthera eller fra haugenbok.no.

Foruten et dikt av undertegnede, fins det også dikt av Astrid Luisa Niebuhr, en av mine Panthera-kollegaer, og fra flinkeflinke Kristina og fra like flinke Daniel. Med andre ord: jeg går god for kvaliteten! Som en liten smakebit, kan jeg jo poste mitt bidrag, Å tvinne man:

Dette vil jeg:
kjenne hovslag mot grasstrå
riste i dem, få dem til å
skjelve ytterst

dra fingrene langsmed
morkne gjerder;
rester etter
hestene som kunne vært ville

(Nå skal jeg helt ærlig innrømme at jeg ikke husker om jeg sendte inn denne versjonen eller den litt annerledes versjonen som tryktes i Filologen for ei tid tilbake. Det kan jo være en overraskelse?)

3 kommentarer:

  1. rrr, det er så himla spennende, dette! kriblet i magen da jeg våkna idag.

    SvarSlett
  2. Så kult! Regner med at den havner i bokhylla mi snart ;)

    SvarSlett