fredag 20. juni 2014

Musikalsk utfordring #5: Sangen du hørte sist

Jeg har innsett at "sangen du hørte sist" betyr noe helt annet nå enn hva det ville gjort for, si, et par år siden. Da hørte jeg stort sett bare på Spotify og mp3-spilleren min, og alt var fint og oversiktlig på last.fm. Nå har vi plutselig både CD-spiller og platespiller som vi bruker stadig vekk, og skal jeg regne med bare det jeg setter på, eller også det Jørgen setter på, som i nesten alle tilfeller er noe jeg også liker, og som jeg like så godt kunne ha satt på sjøl? Jeg velger den sangen jeg sjøl satte på fordi jeg ville høre akkurat den, eller rettere sagt, akkurat dét bandet. Jeg hører liksom ikke så mye på enkeltsanger som jeg gjorde før lenger. Nå blir det heller til at jeg setter på ett og ett album, fordi jeg er flinkere nå til å se albummet som en helhet. Uansett, without further ado, den siste sangen jeg hørte var dette fantastiske verket. Det er bare å flyte av sted:



Hele den musikalske utfordringa finner dere her.

3 kommentarer:

  1. BSBD = perfeksjon. Nå fikk jeg også lyst til å høre på dem.

    SvarSlett
  2. Jeg er omvendt, har cd-spiller selv, men hører mindre og mindre på album og oftest på enkeltlåter nå via ting som Spotify og sånt i forhold til hva jeg gjorde før. Forøvrig fint med slike sanger som får en til å flyte av sted, det spiller ingen rolle hva det er, det er bare veldig deilig når man klarer å gi seg helt hen :)

    SvarSlett