tirsdag 25. desember 2007

Komplett, helhetlig og ærlig julegaverapport

Ting jeg har tatt hensyn til når det gjelder karaktersetting og begrunnelser, er kreativitet, anvendelighet, om jeg har bruk for det og om det faktisk er en fin gave.


Av mamma og pappa: iPod Nano, svart genserjakketing og joggedress. Karakter: 5 -. Begrunnelse: iPod trekker definitivt masse opp, men genseren var direkte tragisk og joggedressen helt grei.

Av Vibeke: Kjede med gitaranheng, øredobber forma som stjerner og belte med stjerner på, men alt har ikke kommet fram ennå, og jeg blir noen gaver rikere på den fronten 3. juledag. Karakter: 5 (foreløpig). Begrunnelse: Fine ting, og belte trengte jeg sårt, men strengt tatt har jeg en god del kjeder og øredobber fra før.

Av bestemor og bestefar: 1000 kroner. Karakter: 6. Begrunnelse: Trengs det noen...?

Av bestemor: 350 kroner. Karakter: 5. Begrunnelse: Penger er litt kjedelig, men det er ikke det jeg kan kjøpe for dem.

Av onkel Bård: 200 kroner. Karakter: 4. Begrunnelse: Penger er kjedelig å få til jul, og kravstore meg liker litt mengde på dem når de først kommer.

Av tante Gunvor: 200 kroner. Karakter: 4. Begrunnelse: Egentlig akkurat den samme som den ovenfor.

Av tante Kari, onkel Jarle, fetter Svein med familie og kusine Hilde: Oppskriftbok med veggismat. Karakter: 5+. Begrunnelse: Kreativt! Og virkelig noe jeg trengte, tatt i betraktning at mammas fantastisk lite oppfinnsomme ostepizzaer begynner å bli litt kjedelige i lengden. Ser man på hvor mange jeg egentlig fikk den gaven av (Svein har kone og barn), kan jeg fort tenke meg at det ikke kosta dem allverden hver, men gavene fra den kanten av familien pleier å suge, så jeg tilgir dem.

Av tante Eirin, onkel Svein, kusine Mari og fetter Eirik: Harry Potter og Føniksordenen på DVD, rosa neglelakk og mørkerød neglelakk. Karakter: 4. Begrunnelse: HP-filmen er ikke sååå bra, men jeg har jo resten, så det skulle bare mangle om ikke den også er å finne i samlinga mi. Mørkerød neglelakk er fint, men hvor de fikk det fra at jeg trenger rosa, er for meg et mysterium.

Av tante Marit: Svart satengpysj. Karakter: 4. Begrunnelse: Fin og behagelig, men jeg trenger virkelig ikke flere pysjer nå.

Av fetter Espen: 200 kroner. Karakter: 5. Begrunnelse: Penger kommer godt med, og hey! Jeg har aldri fått gave av ham før! Særlig tatt i betraktning at han er meget gnierisk av seg, føler jeg meg meget spesiell som har blitt beæret en gave av ham.

Av Fiji: Blomst og Lost in Translation på DVD. Karakter: 4-. Begrunnelse: Lost in Translation er fin, men... blomst? Hva i helvete skal jeg med en blomst? Og jeg som ikke engang greier å ta vare på en kaktus... (Det er helt sant, jeg hadde en kaktus før, men den døde.) Hun kunne ha funnet noe annet å bruke siste rest av pengekvota på.

Av Nina og Silje: A Beautiful Mind, Natural City og The Killers - Sam's Town. Karakter: 5+. Begrunnelse: Hey, de skjønner jo faktisk film- og musikksmaken min, til tross for at de til stadighet klager over hvor grusom den er! Natural City har jeg jo ikke sett en gang, men jeg gleder meg sykt mye. Og jeg har ingen av dem fra før!

Av Nathalie: Narnia-filmen. Karakter: 4/5. Begrunnelse: Ålreit film, men litt lite kreativt å kjøre såpass safe.

Av Thomas: Sokker med hodeskaller og spindelvev, og blå neglelakk. Karakter: 5. Begrunnelse: Meget kreativt, og sjøl om det ikke var så mye, vekte den i væffal litt oppsikt blant alt det vanlige.

Av en person jeg velger å holde anonym (som jeg ikke ga julegave til): Bok med kinesiske kjærlighetsdikt. Karakter: 3. Begrunnelse: Fin bok, fine dikt med fine illustrasjoner, men det hele var litt for symbolsk for meg...

Av nabo Silje: Kinogavekort på 100 kroner. Karakter: 5+. Begrunnelse: Jeg elsker kino, og det er et stort pluss at gavekortet gjelder kinoer i Oslo, ettersom de har -litt- bedre utvalg enn hva Drammenkinoen har.


Se så. Dårligste karakter 3, ikke dårlig, det vel? Jeg er rimelig fornøyd, jeg. Som sagt kommer resten av gaven til Vibeke den dårligberegnende 3. juledag og, og da spørs det om ikke femmeren jeg ga hennes gave blir til gavehaugens andre sekser.

4 kommentarer:

  1. Hei! Så moro at du har blogg, de er fine de. Jeg kunne skaffet en, men jeg tror rotta/musa/rottene/musene i ventilen min hadde vært de eneste som ville lest den XD
    Registerte meg siden jeg har lyst til å kommentere innleggene dine :)
    Høres ut som du fikk mange fine presanger til jul.

    -Limi-

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som du hadde fått mye variert. Syns det var litt gøy med de annmeldelsene jeg da :P hehe

    SvarSlett
  3. Hehe, ja, jeg er veldig fornøyd med gavene, igrunn:) Beltet jeg fikk av søstra mi var litt for stort, og jeg har mista byttelappen, men jeg skal levere det inn til skomakeren, så kan jeg sikkert få fiksa det:)
    Jeg vil gjerne lese, Limi!:D

    SvarSlett
  4. Hei, så du blogger du og ser jeg :)
    Så at du lenker til min blogg, jeg gjengjelder den tjenesten, jeg og lenker til deg! Håper du har en finfin dag og syntes det var interessant å lese gavelista di med karakterer og alt. Ellers, godt nyttår...

    SvarSlett