torsdag 12. juni 2008

Uadskillelige i evigheten

Jeg snakker om mine Converse og meg. Mamma har nemlig fått en, i følge hun sjøl, knakende god idé. Jeg kunne ikke sagt meg mer uenig.

Altså. I utgangspunktet var den ganske fin, skjønner dere. Jeg har nemlig forelska meg. I disse:


Og jeg har verken jobb eller penger. Ehm, der ljugde jeg litt. Jeg har nemlig penger, men de skal spares. Jeg skal nemlig noe. Men jeg vil ikke si hva det er før det er 100 % sikkert (nå er det 99 %), til tross for at jeg egentlig bare vil bælje det ut. Noen veit det allerede, da. Men foreløpig er min munn lukket. Men det var ikke det jeg skulle snakke om. Det jeg skulle snakke om, er at jeg altså ikke har penger til å bruke på sko, særlig ikke når jeg har to vakre Converse-par fra før. Hva skal jeg med flere, forresten? Så kan Reebok'ene over her bare se så heite ut som de bare vil, for jeg gidder ikke å kjøpe flere sko enn nødvendig.

Men det var altså på det tidspunktet at mamma lufta denne knakende gode ideen sin. Hun mente nemlig at vi burde ta oss en tur opp på Liertoppen, så skulle hun kjøpe hjertebarna til meg. Det likte jeg tanken på. HURRA! sa jeg. Det vil jeg. Og så, sa mamma, så kan du jo kaste dem derre gamle haugane du har fra før. Er jo bare høl i dem. Såla holder på å detta av.

Dét var dråpa. Mine Converse er hullete, ja, men det er sjarm! Hallo! Hørt om sjarm før, mamma? Og de skal ikke kastes. Jeg skal ikke la en attraktiv elsker komme foran ekte kjærlighet. Behold the beauty:

(Btw, jeg aner ikke hva det er jeg har i den venstre skoen helt øverst der, men jeg er neiggu ikke sikker på om jeg vil vite det heller. Jeg mener, har jeg virkelig traska rundt i det der? Ewww.)

Uansett. Dette er klart og tydelig sjarm, hva? Noen forslag til hva som skal til for å overbevise mamma? Gjemming på rommet er et alternativ, men jeg veit ikke hvor lenge det kommer til å holde, i og med at mitt moderskip er av den snokete sorten.

2 kommentarer:

  1. hvah, kaste de der? de er jo fine som, eh, snus? <3
    eventuelt kan du gjøre som meg, love på tro og ære at de bare skal være til pynt på veggen og gode minner.
    ("men jeg fant ikke de andre... og jeg kunne jo ikke gå _uten_ sko?")

    SvarSlett
  2. Genialt, genialt! Den skal jeg jaggu bruke^^

    SvarSlett