lørdag 7. juni 2008

SOMMER!

Akkurat nå bes du overse det tidligere innlegget mitt om stressblandet fryd, og heller blåse løvetann og drikke smoothie, for per akkurat nå elsker jeg sommeren, og i den anledning inviterer jeg dere til å ta del i ei sommerbrainstorming (føl hvor privilgierte dere er)! Så, altså. Jeg kommer bare til å nevne alle ord i tilfeldig rekkefølge (til tross for at det smerter mitt hjerte, men det er nødvendig for å få bukt med min avhengighet av lister ordna i så strengt system at det er nesten nazistisk - nemlig alfabetisk) som minner meg om sommer. Eller, det er vel strengt tatt mine assosiasjoner til orda, og ikke orda i seg sjøl, som minner om sommer. Så faktisk er det ting som minner om sommer, og ikke ord. Uansett. Behold! Her kommer lista over sommerting. Bare for å skape stemning, liksom.

Rulleskøyter. Is. Løvetann. Smoothie. Frukt. Grilling. Ashita, Genki ni Naare og musikkvideoen. Skjørt. Farger. Blomster. Saltlukt. Sandaler. Flipp-flopper. Solkrem og lukta av det og den ekkel-behagelige seige følelsen du får av å ha det på. St. Hans-bål. Varm av typen brenne-seg-på asfalt. Torgseil. Sommerfugler. Bier. Humler. Bade i sprederen. Søtt godteri. Kabrioleter. Sparkesykkel. Øl (til tross for at jeg ikke liker det). Neglelakk. Elveparken. Festival. Skjell og smykker av det. Flette. Iste. Såpebobler. Hubba Bubba. Isbiter. Parasoll. Sarong. Gras. Kornåkre. Løvtrær. Strå. Skyer. Blå himmel. Tordenvær og flyktige regnbyger. Kiosk. Uventa fri fra skolen.

Pluss ymse saker og ting jeg helt sikkert har glemt. Anywho, sommer er her, og akkurat nå er det dritgøy.

3 kommentarer:

  1. Sommer, sommer, sommer! Herlige ord du har. Er ganske så sommer over de. Nå regener det her :-/ kjipe saker...

    SvarSlett
  2. Oooh, herlig.:) Sommaren e her ja, og det e herlig. Blei i godt humør av den lista di, og vil gjere det samme, håpa du ikkje har noko imot at eg stjele ideen din xD

    SvarSlett
  3. Nå har det begynt å bli overskya og vind, men det er deilig det og. Blir nesten litt lei av bare sol hele tida, væffal jeg, da.
    Og bare kopiér alt du makter, Eva!:D

    SvarSlett