onsdag 5. april 2017

Akkurat nå

Tenker jeg på:
- At jeg har bursdag i morra.
- At jeg i stad knuste en kopp, som jeg egentlig allerede hadde knust, men første gang jeg knuste den, knuste den i store, fine, limbare deler, men nå gikk den faktisk i mange biter, og jeg blir nesten usunt knytta til fysiske ting jeg har og er nå oppriktig trist.
- At jeg ikke føler meg helt frisk.
- At jeg fortsatt er livredd for å sende fra meg manuset mitt til et forlag.
- At jeg bekymrer meg mer enn jeg sannsynligvis burde for at det skal være noe gærent med minnekortet jeg har lagra alle filene mine fra Final Fantasy VIII , og at jeg må begynne helt på nytt med et nytt minnekort eller noe sånt.

Ser jeg på:
Har så vidt begynt å se The Americans.

Leser jeg:
Neuromancer av William Gibson, ei bok jeg allerede har snakka om her og her, og som jeg altså vurderer å gi helt opp fordi jeg ikke klarer å la meg engasjere av den. Det har bare skjedd to ganger tidligere at jeg faktisk har lagt fra meg bøker etter å ha begynt på dem, og det skjedde med Ett hundre års ensomhet av Gabriel García Márquez, og Hamlet av Shakespeare. Førstnevnte trur jeg bare var feil for meg der og da, og jeg trur nok at jeg kan få glede av å lese den på et seinere tidspunkt. Hamlet har jeg på originalspråket, og brukte altså så ekstremt mye tid på å forstå sekstenhundretallsengelsk at jeg foreløpig har lagt den på vent - forhåpentligvis kommer jeg på et punkt i framtida til å bli god nok i engelsk til å kunne ta den opp igjen. Problemet med Neuromancer er at jeg rett og slett syns den er så dårlig skrevet at jeg ikke klarer å følge teksten i det hele tatt, og liksom... der de to andre bøkene er lagt bort midlertidig fordi en dag kan komme der jeg er bedre rusta til å lese dem, kommer ikke Neuromancer til å bli bedre skrevet bare fordi jeg legger den bort for noen år. Jeg sliter rett og slett litt med å rettferdiggjøre å gi den opp når sannsynligheten er stor for at jeg aldri kommer til å prøve å lese den igjen. Samtidig er det så utrolig mange gode bøker der ute som jeg med mitt lesetempo aldri kommer til å få lest uansett, så det er jo egentlig de bøkene jeg bør prioritere å lese så mange som mulig av. Hm... dette er vanskelig.

Har jeg på meg:
Oh lord. Ei blå pysjbukse i sateng med ei svæææær revne bak i rumpa, ei misfarga okergul t-skjorte som syns veldig godt gjennom den brune hettejakka i velour fordi glidelåsen på sistnevnte ikke fungerer, og den er forever stuck på en måte som gjør at sjølve hettejakka holder seg sammen på midten, men bare akkurat der hvor sjølve glidelåsklumpen er, så den er åpen ellers??? Jeg er ikke så god på å forklare. Anyway: FASHUN ♥

Hører jeg på:
Vinden i trærne. Klisjéfylt, men sant.

Spiser jeg:
Ikke noe for øyeblikket, men det siste jeg spiste var to brødskiver med peanøttsmør og sjokoladepålegg.

Ønsker jeg meg:
Kontrakt med et forlag. Egentlig ønsker jeg meg at et forlag skal ta kontakt med meg, så jeg slipper den eksistensielle angsten som medfølger det å sende inn et manus til et forlag, og at denne kontakten ender opp med en kontrakt.

Ser jeg fram til:
Bursdagen min i morra, og restaurantmiddag på lørdag sammen med Vibeke og Jørgen i den anledning. Gleder meg ellers allerede til Oslo Vegetarfestival, som var en av de aller fineste dagene mine i fjor.

(Liste lånt herfra.)

4 kommentarer:

  1. Tillykke til dig, Kristine.
    Jeg håber, du får en rigtig fin dag i morgen!

    Hundrede års ensomhed. Dén bog har jeg også opgivet. Og nu har jeg givet den væk. Nogen gange føler jeg, jeg må blive og udfordre mig selv i en bog, andre gange at let go. Og hvornår man skal gøre det ene eller det andet, er vist det man kalder visdom.
    Jeg prøver at følge sjælens vej, også hvad angår bøger.

    Hej og en varm hilsen til dig her fra Danmark!

    SvarSlett
  2. Kjære deg.

    Masse gratulerer med dagen. :)

    SvarSlett
  3. Håper du hadde en fin bursdag og at formen er bedre. Synd med koppen, skjønner at sånt er kjipt. Håper du hadde det supert i helgen sammen med Jørgen og Vibeke og syns ellers du skal legge fra deg Neuromancer og lese noe annet fordi livet er for kort til å lese bøker man ikke får noe ut av og det er så himla mange bøker som vil inspirere skikkelig.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarene, folkens! Og for gratulasjoner! Det blei en fin og rolig dag :) Jeg har ennå ikke klart å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med Neuromancer fordi jeg ombestemmer meg cirka annenhver dag, men nå som det er påske og jeg sannsynligvis får noe mer lesetid, må jeg nok bare ta en avgjørelse snart.

    SvarSlett