mandag 15. september 2008

Russens forbannelse

Fra og med atm, skal jeg henvise til alle som spør og graver om hvorfor i helvete jeg ikke vil være ohmigodzliekRUSS!!1!11! og ha det kjempegøy med alkohol og seksualitet, til nettopp følgende blogginnlegg. Jeg er lei å gjenta forklaringa om og om igjen.

Altså. Russ er unødvendig, teit og meget lite stilfullt. Jeg er glad i alt som har stil. Russefeiringa eier ikke stil. Jeg syns ikke Norge er så altfor gæli, sånn egentlig og sammenligna med enkelte andre land, for eksempel USA (men hvem liker USA?), men på dette punktet pwner teh States de ynkelige rævene våres. Hva er vel rølp mot de fancy lange draktene og sånne hatter som ikke ser ut som hatter? Og er man ikke russ, slipper man snørrungene som kjeppjager en rundt på området. Er man så heldig å gå på sammenslått videregående, ungdomsskole og barneskole (ja, jeg bor på bygda hvis noen lurte) som nettopp undertegnede, kan man nemlig bli utsatt for nettopp dét. I fjor hadde de blitt igjen etter skoletid og stod og snørra oppetter glassdørene og venta på at de stakkars tredjeklassingene skulle slutte. Det er ei stri.

Og så er det så jævlig oppskrytt. Er det bare jeg som har merka det, eller? Allerede i 1. begynner jo alle fjortisene å fabulere om hvor mange de skal voldta i fylla i russetida, og hvor jÆvLiG fØkKiNgS cHiLl, AzZ!1!1!!!!!!11 det kommer til å bli. Jeg mener, hva er gærent med mennesker?

Jeg vil ikke være en del av sirkuset. Det er harry. Og jeg trenger ingen unnskyldning for å gjøre teite ting. Jeg greier det utmerket godt på egen hånd, ellers thank you very much.

8 kommentarer:

  1. Stå på kristine, stå på! Vurderte å ikkje vere russ sjøl, men eg pingla ut, men kan ikkje sei eg var så hard på feiringa...

    SvarSlett
  2. Den eneste grunnen til at jeg skal være russ, er at jeg planlegger et lite, eh, regnbuestunt?
    17mai er som kjent den internasjonale anti-homofobi-dagen :'D

    SvarSlett
  3. Jeg har full forståelse for valget ditt og ser ikke helt det storslåtte med russetida selv. Personlig var jeg russ, men jeg gjorde ikke spesielt mye ut av det og hverken drakk eller festa (men så har jeg aldri vært typen til sånt så det ga kanskje seg selv).
    På samme tid så kan jeg jo skjønne det litt hvis folk vil feire slutten på tolv års skolegang, men kanskje man kunne funnet en stiligere måte å feire det (jeg vet ikke jeg)?

    SvarSlett
  4. Eg vurdera faktisk og å ikkje vere russ, men eg trur faktisk det bli meir stress å ikkje vere det, fordå kjem folk til å mase hol i hove på meg og spørr korfor eg ikkje er russ, også berre "Nei gje deg, du SKA vere russ". Men ja, det er egentlig ganske meiningslaust har eg funnet ut, men eg trur det blir mas om eg ikkje skal vere det, skal dog ikkje dra den så langt ut. Det gidd eg nok ikkje.

    SvarSlett
  5. Jeg blir russ to ganger Ö Og både grønn og rød Ö Så jeg skal være grønnruss! Men en kan jo være alternativ-russ? Være politisk og alt mulig, ha kult slagord på kortet og slike ting? Trenger verken feste, drikke, pule, råne eller lignende, kan ha russesykkel og koseligheter? Men det er jo ikke så utrolig kult at det gjør noe, da, så jeg holder med deg, russedrakt er dyr og liker du ikke fyll og fall så kan du like greit ta avstand, for det er ikke bare moro med russen Ö

    SvarSlett
  6. Jeg mener å huske at du snakka om noe regnbuestunt på treffet, Imma. Hadde jeg hatt et regnebueflagg, skulle jeg joina som homovennlig heteropenis x)
    Åååh, Eva, du aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt det allerede! Jeg har faktisk vurdert å gi opp sjøl, og bare "OK, greit! Så blir jeg russ likevel, for satan!" bare for å stoppe masinga, men som Somlerusk sier, så er det jo dyrt og. Og jeg har absolutt bedre ting å bruke penga på :3
    Og... det er litt kjedelig å være alternativ-russ som den eneste i området :(

    SvarSlett
  7. Hadde jeg blitt grønnruss skulle jeg laga tidenes feiring, men nå kan det være det samme. Når jeg har gått på Sogn Jord- og Hagebruksskule, da blir jeg vel grønnruss, forhåpentligvis, så da kan jeg feire. Med geitene.

    Støtter avgjørelsen din.

    SvarSlett