torsdag 9. april 2015

Tjuefem

Som noen kanskje eller kanskje ikke har fått med seg, fylte jeg tjuefem år for tre dager siden. Dagen gikk forholdsvis stille og rolig for seg, med kake, godteri, restaurantbesøk og ikke minst gaver:



Veit ikke helt om jeg skal regne med disse skoa, som jeg strengt tatt kjøpte helt av meg sjøl, rettferdiggjort med påskuddet om at jeg tross alt snart hadde bursdag og fortjente noe ekstra fint. Dessuten hadde jeg sikla etter dem leeeeenge. Seriøst, sjekk ut heartandsoles.no, de har så mange fine design at å bare velge ett par var et aldri så lite helvete. En liten ting, bare: på mange av designa, men ikke alle (inkludert det paret jeg kjøpte) står det en liten advarsel om at de er litt store i størrelsen og bør bestilles i en størrelse mindre enn den man vanligvis bruker. Fordi denne advarselen altså av en eller annen grunn ikke stod på akkurat det paret jeg bestemte meg for å kjøpe, endte jeg opp med å kjøpe den størrelsen jeg vanligvis kjøper og... the rest is history. Det vil si, jeg trur det går bra bare jeg får tak i et par såler. Men så veit dere det, liksom.



SE SÅ SØT GENSER HERREGUD!!!! Fra Vibeke.



SE SÅ FIN VESKE HERREGUD!!!! Jeg ønska meg ei fin veske å bruke med den fine kåpa mi, og jeg hadde jo i og for seg funnet ei fin veske på Etsy, men så blei den solgt, a gitt. Jørgen sydde like godt denne til meg til bursdagen min.



Et lite innendørs drivhus! Det er ganske genialt. Dette er gaven fra mamma og pappa. Drivhus, og tilhørende urter; basilikum, oregano, mynte, rosmarin, koriander og timian.



Og dere, nå er ikke jeg noen ekspert, altså, men den korianderen til venstre ser ikke ut til å ha det så bra med seg sjøl. Den stod opprinnelig inne i drivhuset, men likte seg tydeligvis ikke noe særlig godt, så den har nå bytta plass med rosmarinen og står nå på skrivepulten isteden. Jeg håper virkelig den kommer seg. Det er alltid så trist når planter dør. Og det må sies, at det er ganske mange ting som ikke stod i bruksanvisninga som fulgte med som jeg skulle ønske at stod. For eksempel hvor mye vann som egentlig skal oppi. Jeg skjønte det sånn at man bare heller på litt vann, og så kan det vannet bare være der ei stund helt til det blir borte, og så kan man fylle på nytt vann, og dette skal man ikke trenge å gjøre sånn veldig ofte, og så leste jeg at korianderen ikke vil ha like mye vann som mange av de andre vil, så jeg (dette retter jeg altså i hovedsak til noen av dere som kanskje til og med har den samme greia som meg) putta den i den ene oransje potta som fulgte med for å heve den litt over de andre, men noe vann må den jo ha, så da måtte jeg fylle på en del vann, og nå er vannet et lite stykke oppe over kanten på de urtene som står i sine egne potter. Likevel har jo ingen av de dødd, da, det er bare korianderen som ser ut til å være sjuk. Så ehm. Veit ikke helt om noen kan hjelpe meg her, jeg, men hvis det er det, så er det jo veldig fint!

Ellers opptar bekymringa for hvorvidt jeg kommer inn på andreåret i Tromsø eller ikke store deler av sinnet mitt om dagen, men ehhh ja. Den som lever får se, og leve får vi da satse på at jeg gjør lenge nok til å få vite.

5 kommentarer:

  1. Det kan være det bare er korianderplanten din. Noen butikkurter bare dør, uansett.

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke grønne hender, og kan derfor lite om hvordan slike planter skal se ut. Gratulerer så masse med vel overstått :)

    SvarSlett
  3. Har ikke grønne hender og har lite hjelp å tilby der, men det var veldig fint drivhus og de andre gavene var også fine (høres innmari praktisk ut å ha kjæreste som kan sy). Skoene var nydelige forresten, veldig fine <3 Og igjen gratulerer med dagen som var, hurra for deg!

    Tror forøvrig at du kommer inn på andreåret, men krysser fingrene for deg for sikkerhets skyld :)

    SvarSlett
  4. Nei, hva har jeg gått glipp av D: Gratulerer med dagen du fantastiske menneske. Håper du hadde en kjempefin dag og koste deg masse :D

    SvarSlett
  5. Takk for gratulasjoner og fine kommentarer!

    SvarSlett