lørdag 10. oktober 2015

Inspirasjon: Pip & Pop

Det var Vibeke som introduserte meg til denne australske kunstneren. Jeg veit ikke åssen hun kom over det, men hun fant det, og skjønte såpass at dette var noe jeg ville like. Pip & Pop heter i virkeligheten Tanya Schultz, og hun jobber i hovedsak med installasjoner. Installasjonskunst er forøvrig en kunsttype jeg bare får mer og mer sansen for. Man kan liksom bare trå inn i en helt annen verden, og være omgitt av det kunstneriske uttrykket på alle kanter. Uansett, Schultz oppgir sjøl "ideas of paradise and wish-fulfillment described in folk tales, mythologies and cinema" (kilde: hjemmesida hennes) som inspirasjon, og temaer og motiver som går igjen i kunsten hennes inkluderer "abundance, utopian dreams and fleeting pleasure" (også fra hjemmesida hennes). Det er kanskje ikke så mye mer å si? Velkommen inn til et magisk univers der alt kan skje.














Alle bildene er henta fra den offisielle hjemmesida til Pip & Pop. Der kan man også se flere bilder.

2 kommentarer:

  1. For min del syns jeg dette ble litt for søtt og knæsj, men jeg skjønner samtidig fascinasjonen så ja. Har ellers ikke så mye erfaring med installasjonskunst, men det høres ganske supert ut. Uansett kunstform er jo å dras inn i en annen verden på mange måter blant det man ønsker mest.

    SvarSlett
  2. Sånt er jo smak og behag :) Og det er sant det du sier, det er jo på en måte målet, ja.

    SvarSlett