fredag 23. oktober 2015

Rundtomrask

Så! Tenkte å bruke dette ganske så retningsløse innlegget på en hel del forskjellig, faktisk. Noen ganger er det ting som dukker opp som jeg føler at jeg burde fortelle til omverdenen, men så er de egentlig ikke store og viktige nok til å bruke et helt blogginnlegg på, så jeg venter til det er nok sånne småting før jeg blogger? Ja.

For ganske lenge siden nå bestemte jeg meg, etter inspirasjon fra dette blogginnlegget, for å legge ut hele I dypet av en ruin på nettet, til gratis lesning for alle. Det er ganske lenge siden den gikk ut av produksjon, og restelageret har blitt makulert, så de eksemplarene som folk allerede har der ute, er de eneste som faktisk fins. Da den blei gitt ut, måtte jeg ta den ned fra Skrivebua, men nå ligger den altså ute igjen, klar til å kunne skrives ut, eller leses på data eller nettbrett. SPREAD IT LIKE THE PLAGUE. Det viktigste for meg er at den blir lest, og siden jeg uansett ikke kommer til å tjene noe mer penger på den, er det ikke noe poeng for meg å ha den for meg sjøl, jeg er jo lei av den etter ti tusen gjennomlesninger uansett. Klikk

HER

for å lese I dypet av en ruin gratis på nettet.

Ellers har jeg så smått begynt forberedelsene til Christiania dannede selskabs Skøiteaften, som er arrangert av de samme folka som arrangerte Viktoriansk piknik. Det har blant annet involvert at jeg har gått til innkjøp av følgende fantastiske antrekk:



(Ikke le av mine half-assed hårruller!)

Disse bildene er kjempedårlige, fordi etter at speilreflekskameraet mitt døde for ei stund siden, så har jeg bare hatt webkamera og mobilkamera tilgjengelig. For mye bedre bilder, sjekk ut bloggen til Kim, fordi jepp, det er Kim som har sydd det, og hun er så utrolig flink atte herregud. Til informasjon: jeg sitter faktisk og skriver dette innlegget kledd i dette. For så kul er jeg faktisk.

Og i den anledning så er jeg egentlig på utkikk etter en viktoriansk(inspirert) damehatt til bruk vinterstid! Kjenner du noen som kan hjelpe meg, eller kanskje du kan hjelpe meg sjøl? Jeg har jobb, så jeg kan til og med betale penger for arbeidet! Bare å si ifra, så blir jeg dritglad.

Utover det kan jeg melde at jeg har billett til The Force Awakens den 16. desember, og billett til Kraftwerk - The Man Machine 3D i Operaen den 5. august, så dette lover godt for framtida.

Jo, og en annen ting som lover godt for framtida, som lover så godt at jeg nesten ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg, og som jeg syns det er kjemperart at jeg bare nå nylig har fått med meg:



DET SKJER. DET FØKKINGS SKJER. Altså, en remake av FFVII har vært sånn min store drøm siden jeg spilte FVII for første gang, haha. Og det har vært sånn kjempemange spekulasjoner om det dritlenge, og Square Enix bare nei nei nei, det skjer ikke, og nå SKJER DET FAKTISK. DET ER SÅ FANTASTISK. Og jeg bare håper at dette blir så utrolig bra som det jo er nødt til å bli, og at de ikke forandrer for eksempel kampsystemet altfor mye, for etter min mening er kampsystemet i FFVII et av de beste i RPG noen gang, og jeg har sett folk kalle det "utdatert" og greier og greier, men jeg mislikte kampsystemet i FFXII skikkelig, for eksempel, og jeg har bare nå i det siste blitt fortrolig med kampsystemet i FFXIII, og liksom... de nye kampsystema er jo forverringer av de gamle? Men ja. Jeg trur jeg uansett kommer til å elske denne remaken, og hey, jeg ønsker meg Playstation 4 til jul.

2 kommentarer:

  1. Her var det mye forskjellig :) Kult at man kan lese "I dypet av en ruin" på nettet nå (og nå føler jeg meg forøvrig ekstra kul siden jeg er med i den eksklusive klubben som har den rent fysisk i bokhylla mi) og flott viktoriansk antrekk. Det høres veldig koselig ut med skøyteaften, men siden jeg ikke har noe som helst som er det minste viktoriansk i stilen (og ikke har tenkt å skaffe meg det heller) og heller ikke har skøyter blir det nok ikke noe av for min del. Og fint at du har fine planer. Håper at du får Playstation 4 til jul og at jeg får Nintendo Wii U :)

    SvarSlett
  2. Ja, vi får krysse fingrene :)

    SvarSlett