onsdag 30. november 2016

November 2016

Opplevelser: (Gratis!) førpremiere på Bone Tomahawk. Konsert med Regina Spektor på Folketeatret. Femårsjubileum med Jørgen (fikk roser!), med god middag og kinotur. Kino med Jørgen, av ingen annen grunn enn at det er gøy å gå på kino. Vegansk julefestival, der jeg tradisjonen tro spiste (og drakk) meg altfor mett. Og ikke minst blei jeg annonsert som en av mottakerne av Buskerud fylkeskommunes kulturstipend!



Innkjøp: Kjøpte selvfølgelig mengder med god mat på vegansk julefestival, men også denne fantastisk fine eyelineren. Har stjålet bildet fra nettsidene til LUSH bare fordi mobilen min ikke klarer å fange inn det helt nydelige fargespekteret. Så får det heller bare være at jeg er skikkelig dårlig til å påføre flytende eyeliner, haha.



TV-serie: November var framfor noe annet den måneden der også jeg endelig blei bitt av Skam-basillen (og apropos, den nyeste oppdateringa! HERREGUD DE ER SÅ JÆVLIG SØTE JEG ER SÅ FORELSKA I BEGGE TO PÅ ÉN GANG ELLER NÅR JEG TENKER MEG OM EGENTLIG HELE KOLLEKTIVET JHAIUHSFASGFYASOU). Ellers har jeg begynt å se litt på Black Mirror, som er veldig bra.



Spill: Dere, jeg har fullført Gone Home!! Fint, lite spill, men langt mindre skummelt enn hva jeg av en eller annen grunn hadde sett for meg på forhånd. Kanskje noe med hele settinga; å komme hjem til et stort, tomt hus, det regner og tordner og strømmen kommer og går, at huset omtales som "the psycho house", de mange henvisningene til at det spøker der. Men altså: overhodet ikke skummelt i det hele tatt. Nå gjenstår det å se om jeg får dratt ræva mi til å spille videre på Final Fantasy VIII, eller om jeg finner på noe annet. Har egentlig ikke så mye tid til å spille om dagen.

Film: Jeg var på kino hele tre ganger denne måneden! Bone Tomahawk, Doctor Strange og Fantastic Beasts and Where to Find Them. Så også Super 8, fordi jeg enda en gang leid av ekstreme Stranger Things-abstinenser, og da jeg leste et handlingsreferat fra den, slo det meg at de hadde en del til felles. Gir dere traileren til Bone Tomahawk, en rett og slett veldig god film, som de to første tredjedelene er et dialogdrevet westerndrama, før filmen mot slutten blir en slags brutal kannibalgrøsser (og altså, jeg er tøff, men jeg lukka nesten øya under scena som på internett har blitt omtalt som "the kill").




Bok: Holder fortsatt på med Slik skal vi velge våre ofre av Bjørn Vatne.

Musikk: Har hatt mye... vel, jeg skal ikke kalle det ræl, men jeg har hatt en del musikk på hjernen i det siste som er veldig langt fra det jeg pleier å høre på. Men jeg har også gjenoppdaga Mew. Sånn som Snow Brigade, for eksempel.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer igjen med kulturstipend, husker du skrev det blogginnlegget i begynnelsen av november om hvor sliten du var av jobben og hvordan du aldri fikk tid eller overskudd til å skrive. Sånn sett er jo det kulturstipendet helt optimalt og jeg håper det virkelig gir deg tid til å drive med det du egentlig er ment til å gjøre, nemlig å skrive. Jeg heier på deg, du er flink og super!

    Ellers fin oppsummering av november. Virker som om du fikk gjort mye trivelig og håper du får en kjempekoselig desember. Yay!

    SvarSlett
  2. Hurra for og gratulerer med kulturstipend. Håper også den gir deg tid til å skrive og arbeide med det du ønsker: tekst. :)

    Heia, deg og jeg likte godt oppsummeringa di. Veldig trivelig å lese.

    SvarSlett
  3. Tusen takk, dere! Ja, det kommer kjempegodt med, jeg gleder meg til penga blir utbetalt.

    SvarSlett