fredag 10. mars 2017

Mitt første avslag

I går kveld kom jeg til å tenke på en mail jeg fikk for lenge, lenge siden. Jeg bestemte meg for å prøve å finne den igjen, og jaggu fant jeg den ikke òg.

I 2006 sendte jeg inn en roman til et forlag for første gang. Manuset jeg sendte inn, var fantasyromanen min Min virkelighet, som kan leses i sin helhet, kapittel for kapittel, på den gamle Skrivebua-profilen min (bla dere ned til januar - mars 2006) for spesielt interesserte. Jeg fikk selvfølgelig avslag - men for et avslag! Jeg fikk hele tre sider med nyttige tips og skikkelig tilbakemelding, og da jeg kom på hele denne greia seint i går kveld, blei jeg fylt med en enorm takknemlighet overfor Mangschou forlag som faktisk satte seg ned og leste mitt tåpelige, lille forsøk på en fantasyroman. Selv om jeg har vanskelig for å se det sjøl når jeg leser denne romanen og gremmes i dag, må de jo åpenbart ha sett at teksten min hadde et noe i seg, et noe som seinere skulle ta meg inn på forfatterstudiene i Bø og i Tromsø, og som jeg fortsetter å dyrke i dag. Hurra for kule redaktører!

Jeg gjengir mailsamtalen og tilbakemeldinga i sin helhet under. Hvem skulle tru at å få et avslag kunne føles så bra.

Klikk på bildene for å se dem i en mer lesevennlig størrelse.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar