mandag 7. april 2008

Gjøremål

Jeg har ting å gjøre. Problemet er at jeg glemmer å gjøre dem når jeg har tid og lyst. De eneste gangene jeg har tid og lyst og husker på det samtidig, er når klokka er to om natta og jeg skal til å sovne. Og da sier greia seg sjøl - jeg er for trøtt.

Så nå gjør jeg opprør mot min tilværelse som stresslave. Jeg skriver nemlig, her og nå, herved opp ei liste over alle gjøremåla mine på bloggen. På den måten kan jeg bli mint på dem når jeg gjør ting jeg egentlig ikke må, som nettopp å glo i ærefrykt på min egen blogg. Så kan jeg i stedet for å være apatisk foran en dataskjerm, skru den av, dra stolen tilbake og skynde meg og gjøre det jeg må. Her er det, i alfabetisk rekkefølge, selvfølglig:

- finne dokka mi som jeg har mista under senga
- finne motiv og plassering til min attenårsgave til meg sjøl (tattis, altså)
- gjøre ukesoppgavene i biologi
- henge opp Death Note-plakaten og Fullmetal Alchemist-plakaten
- henge opp den nydelige Studio Ghibli-kalenderen min som av en eller annen grunn har ligget på gulvet siden jeg skulle bytte måned i mars, men mista hele greia
- legge inn de nye CD'ene mine på PC'en
- prøve lykken hos et forlag ved å sende inn I dypet av en ruin som Thomas var så grei og skrive ut for meg
- rydde bort klærne som ligger på gulvet og på skrivepulten
- sende masemail til ymse forfattere angående skrivebuatreffet
- sende Eva og Xiang dikta jeg har lovt så lenge
- sette bøkene som ligger rundt omkring opp i bokhylla
- sette DVD'ene som ligger på gulvet opp i hylla si igjen
- sette på buttonsene mine på jakka mi
- skrive inn novella Gatelangs i Sacramonte som jeg skreiv i Spania inn på dataen
- skrive videre på Fiji Kitsune-fortellinga og den til Nina
- ta igjen lesestoffet jeg har gått glipp av som vennene mine på Skrivebua har lagt ut

Mulig jeg kommer til å legge til og slette punkt etter hvert. Jeg er jo tross alt myndig nå, mener jeg, og må lære å være voksen, ansvarlig og organisert. Åh satan, som jeg hater de orda...

6 kommentarer:

  1. Om det med forfattereane ikkje ha stott der trur ej at ej ha minna dej på det ;) hehe du fe ta å hive ut finger frøken. Lykke til med alt :P

    SvarSlett
  2. Syns forestenm d høres meget fornuftig ut å pørve lykke me ett forlag. ;)

    SvarSlett
  3. Jajaja. Enig. Du har kule punkt. Igrunn, ska du ta tattis? So evig evig kult. Det vil eg også når eg blir atten:D:D:D:

    Og ja, forlag ja, enig.

    SvarSlett
  4. Tenkte nok at jeg ville komma til å bli mint på det, ja^^ Skal prøve å få gjort unna en del av dem i dag!
    Har sånn halvveis finni tattis-motiv, da. Tenker på å tatovere et nydelig haikudikt jeg veit om med kanji-tegn^^

    SvarSlett
  5. JEg liker lister. Av alle slag. Du har kule lister, hva er greia da? Jeg har gjøre-liste på mobilen min, just nu står det:
    Rydd - er aleine hjemme, så jeg må ta litt ansvar -.-
    Benny-Per - lolz. Vi brukte mattetimen på å lage spenstige dobbeltnavn(med bindestrek, vel og merke), og dette skal jeg ha på msn-nicket mitt^^ Latskapen min oppsummeres ganske bra her, siden jeg faktisk er pålogga msn men ikke gidder.
    Pakk - skal på leirnatt i helga og har ikke tid i morra.
    Kake - grunnen til at jeg ikke har tid i morra, venna kommer på besøk for å spise kake.
    Dans - fikk beskjed på søndag om at det skulle bli surpriseparty for mor denne søndagen, og spørsmål om jeg kunne danse. Som om jeg ikke har nok å gjøre.
    Dikt - fikser diktbok^^

    SvarSlett
  6. Ah, kos^^ Benny-Per, hihi. Vi dreiv på sånn i tiende, vi og, i tiende, husker jeg. Henrikke fant ut at hu skulle døpe sin framtidige unge for Bob-Per x)

    SvarSlett