fredag 16. april 2010

Den episke Holga-debuten

Dere husker hva jeg kjøpte meg en gang i forrige måned, sant? Nå har Signe nettopp hjulpet meg med å fremkalle prøvebildene jeg tok her før påskeferien. Hun betaler åtte hundre kroner i året for å ha foto som valgfag, med det resultatet at hun kan lage seg så mange filmer i et visst format i svart-hvitt hun bare vil. Resultatet av dét igjen, blei at hun lagde en til meg - som egentlig var altfor liten for kameraet, men skitt au. Det fikk gå hvis det gikk.

Nå er dere vel spente på resultatet tenker, jeg. Det er som følger...

...

...

...

...

...

...

...

That's right. Dette var DET ENESTE bildet som man i det hele tatt kan se hva forestiller! I det minste var det jo for så vidt ekstremt søtt, da. Riktignok var det ett av Christoffer som hadde blitt dobbelteksponert sammen med noe randomme greier av noe bestikk, av alle ting, men ingen av de vi prøvde å fremkalle blei nevneverdig bra.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor kontrastene blei så innmari... ikke-tilstedeværende. Vi prøvde til og med med høyest mulig kontrast på den der fremkallingsdingsebomsen som lyser på fotopapiret. Jeg mener, se på Holga-bildet som venninna til Henrik har tatt av ham, da!

Åssen gjør man sånt, egentlig?

Snart tenker jeg å blogge om vårt nyeste filmprosjekt Kjell og Jan, eller kanskje laiven nå til helga. Skjer jo ikke så mye annet verdt å informere om. Med unntak av masse personlig drama som dere har hørt i bare litt forskjellige innpakninger før, mener jeg.

Var jo for så vidt i Oslo med klassen fra mandag til onsdag, da. Tirsdagskvelden var cirka halvparten av oss ute på Møllers for litt konsumering av voksenbrus. En av de koseligste kveldene på lenge.

6 kommentarer:

  1. SV; neei, gitar er gøygøygøy!^^

    Er det noe spesielt med det kameraet i forhold til andre? Kult bilde væffal: D

    SvarSlett
  2. den første filmen jeg tok med mitt rare-gamle-kamera-fra-USSR ble bare helt blutty og hvite : D

    SvarSlett
  3. (blutty, innså jeg nå, er kanskje ikke et ord vanlige folk forstår. det er et portmanteu-ord av blurry og gritty? intern elns.)
    menja : D

    SvarSlett
  4. Så det kan bare bli bedre herfra? We hopes so, yes <3

    @ Ingrid Helene: Vel... bilde-google "Holga" sjøl, så ser du det sikkert :D

    SvarSlett
  5. først: hahahahhaha MØLLERS! hva syntes du? møllers er nemlig det eneste utestedet jeg henger på. er der altfor mange helger, tror jeg nok. var der senest på fredag.

    andst: fuck ass, holga. for en dyr affære. først må du fremkalle negativer, som koster 79, så må du se på dem, og velge deg ut bilder som du vil beholde, og det koster 35 kr pr bilde. det er faenmeg vilt. jeg har jo søren ikke råd til å hente bildene jeg har lagt til fremkalling, for det kommer til å koste meg omtrentlig 300 kr. tror jeg holder meg til engangskamera framover :)

    SvarSlett
  6. Dyre saker! Men bør kanskje sverge til proffremkalling lell hvis det hjelper kvaliteten?

    SvarSlett