mandag 9. desember 2013

I dag

Hva har gjort deg glad i dag? - At Kulturnatt er, etter et halvt år med planlegging og intens jobbing, endelig vel overstått, og verdens mest perfekte adventskalender fra verdens fineste kjæreste:


Hva spiste du til frokost i dag? - Sjokolade, lol.

Hva skal du spise/har du spist til middag i dag? - Har ikke bestemt meg ennå. Enten noe julete eller noe som inneholder tomatpuré sannsynligvis, haha.

Dagens outfit? - Åh hjelp. Lilla fleecejakke, Hove-frivilligskjorta fra 2011, brun velourbukse med oransje flekker som følge av sølt bleikemiddel, og røde Hello Kitty-sokker.

Hva er planene for i dag/hva har du gjort i dag? - Fordi vi fikk to gratis dunker (!) med vaffelrøre fra World Cup Lillehammer (dere veit, samarbeid med Kulturnatt og sånn) blir det nok å steike for så å spise vafler og se på Walking Dead. Med andre ord: ta det dønn med ro etter ei langhelgs überinnsats både med programmet til Kulturnatt og som frivillig ute i snøen som stemningsskaper under World Cup.

Hva slags vær er det i dag? - Det snør!

Hva har du kjøpt i dag? - Ingenting foreløpig, men jeg må på butikken etterpå for å kjøpe væffal rømme og bringebærsyltetøy til vaflene.

Hva er dagens bekymringer, og hva gjør du for å håndtere dem? - Vel, jeg har mista telefonen min. Den var ikke på hittegodskontoret likevel, og jeg har liksom ikke peiling på om jeg har rota den bort et eller annet sted i leiligheten eller om jeg har mista den på toget. Vi har allerede leita rundt i leiligheten, men vi er dårlige til å leite og leiligheten er veeeldig rotete, og ting har en tendens til å plutselig dukke opp når du har glemt at du har mista det. Sjøl syns jeg egentlig det er litt deilig å ikke ha telefon, men jeg veit at andre ikke syns det, så bekymringa går vel mer ut på at jeg må takle mammas masing om å kjøpe ny enn å faktisk ikke ha en telefon. Jeg mener, get over it. Man skal ikke lenger tilbake enn at jeg gikk i sjette klasse før mobiltelefoner var noe nytt og rart og så vidt i ferd med å bli allemannseie, og hallo, livet mitt er strengt tatt ikke så mye mer komplisert nå enn hva det var da. Hva jeg skal gjøre for å håndtere det? Dunno, ikke tenke så mye på det?

Hvilket band/artist har du hørt mest på i dag? - Har ennå ikke kommet så godt i gang med dagen, men for øyeblikket hører jeg på debutalbummet til Domene. Uvant med ny vokalist, men joda. "Glade jul"-varianten deres er forøvrig vel verdt et lytt eller flere.

Hva drømte du natt til i dag? - Åh herregud, det var masse rør, det. Jeg drømte blant annet at gamlejobben hadde innført et nytt sikkerhetssystem som gikk ut på å bli scanna av en metalldetektor. Deretter fikk man utlevert et skjema av en naken indisk mann med turban, og det skulle man fylle ut så nøyaktig man kunne. Det nederste punktet var det mest bekymringsverdige; hvis man hadde hatt seksuelt samvær i løpet av den siste måneden, måtte man slippe til en ilder nedentil for å rense seg. Åssen dette skulle foregå, ønsker jeg ikke å tenke på, og man kunne bare slippe unna dersom man hadde sterke religiøse overbevisninger imot dette. I samme drømmen skulle forøvrig gamlesjefen og Vibeke på kino sammen, og de lurte på om jeg ville være med. Det ville jeg, men det jeg ikke visste, var at de bestilte VIP-billetter til en Justin Bieber-film, og da jeg sa at jeg ikke ville være med likevel i lys av den nye informasjonen, blei begge dritsure.

4 kommentarer:

  1. ahahaha, drømmen din ! <3 og ugh, jeg skulle virkelig ønske jeg fikk besøkt kulturnatt, men jeg har liggi hjemme med helt mongo kjeve, så kanskje neste gang(?)

    SvarSlett
  2. Så bra at kulturnatt-greiene gikk fint og innmari fin kalender =D Syns personlig å være frivillig stemningskaper under World Cup riktignok ikke høres så fristende ut siden jeg nærer en viss skepsis overfor all vintersport som ikke er kunstløp, men man blir sikkert dratt med av stemningen uansett. Og det høres litt praktisk ut uten telefon, jeg trenger jo min til veldig mange ting som gjør mobil uunnværlig, men jeg irriterer meg en hel del over alt som er teknisk for tiden selv (uten at det gjør meg mindre avhengig). Anyway, rotete kommentar, men essensen i det hele var at jeg syns dette var et interessant innlegg og at det høres ut som om du finner på mye fint. Hurra for sånt og randomhet :)

    SvarSlett
  3. Hahahha! Fantastisk rar drøm!

    Og gratulerer med overstått kulturnatt.

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige kommentarer! Jeg er også ganske skeptisk overfor vintersport, Karoline, men det var obligatorisk for oss som studerer kulturprosjektledelse i Lillehammer. Jobben min bestod uansett bare av å dele ut varm saft og pepperkaker til publikum, så sånn sett var det jo faktisk riktig så koselig :)

    SvarSlett