tirsdag 3. desember 2013

Tre anbefalinger på G

Gibbous Fashions - Jeg har aldri kjøpt noe herfra fordi det er liiiitt over min prisklasse, men SÅ MANGE SYKT FINE KJOLER HERREGUD. Fordi folk sikkert ikke gidder å gå inn på nettsida uten bildebevis, så låner jeg noen av mine favoritter litt bare for å vise dere at shitshitshit:


Og flinke syfolk sier jo at jammen dette er jo ikke noe vanskelig å få til sjøl, men det er lett for dem å si, for jeg kan jo ingenting i det hele tatt. Men inntil videre drømmer jeg meg bort når jeg ser på alle de nydelige bildene derfra og håper på at en vakker dag kan jeg komme til å, med litt hjelp, få lagd meg noe lignende sjøl.

Granada - Hvis noen av dere ikke har fått med dere hvor glad jeg er i denne byen, bes dere lese her og her. Noen av dere som kjenner meg via Skrivebua kan kanskje også huske de mange lengselsfulle dikta jeg spamma sida ned med i en periode. Nå er det fire år siden sist jeg var der, og det begynner å føles for lenge. Granada ligger en ikke så altfor lang busstur unna Málaga, men har heldigvis blitt spart for det voldsomme turisteriet som preger Spanias sørkyst. Isteden finner man olivenlunder, appelsintrær, myke popler og gater man kan danse seg vill i. Bildene jeg har tatt derfra yter stedet overhodet ikke rettferdighet, men jeg lover at det er vakkert nok til å ta pusten ifra, om ikke deg, så i væffal meg:


General Forsamling - Dette er nok den mørkeste stemmen du noen gang kommer til å høre - attpåtil på jærsk! Generalen spiller tungsindig, treig blues med kun det aller nødvendigste av instrumenter, og han gjør det veldig godt. Eller, som han sjøl beskriver det, "fra Jærens forblåste og Gudsforlatte strender kommer mannen som kaller seg General Forsamling. Med sine nidviser om brennevin, kvinnesvik og depresjoner, sprer han det glade budskap…" Sjekk ham ut på Facebook og Urørt, og hør for all del aldeles nydelige Heim te Odland før du klikker deg vekk fra bloggen min:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar