torsdag 1. september 2016

August 2016

Opplevelser: Game On 2.0 på Teknisk museum. 3D-konsert med Kraftwerk i Operaen. Besøk hos familien til Jørgen, og Jørgen sin bursdag, som både blei feira med kake og grillings der, og pizza på Mangiamo og kino her. Forlagenes boksalg. Tiki-fest hos Eirin og Eirik.


(Dette er ikke fra konserten i Oslo, men fra en konsert i Japan i 2014. Liveshowet var det samme, bortsett fra at UFO'en besøkte Norge og Operaen. Forøvrig er nok Spacelab og Radioactivity mine defintive yndlingslåter av Kraftwerk, selv om jeg liker originalversjonen av sistnevnte ti tusen ganger bedre enn denne mer dansbare liveversjonen.)

Innkjøp: Denne måneden har jeg vært usedvanlig spandabel til meg å være. Det er sjeldent jeg ser klær og faktisk ikke klarer å gå forbi uten å kjøpe dem, men denne måneden kjøpte jeg hele to kjoler. Begge er fra merket Hell Bunny, og de har faktisk utrolig mye fint. Ellers var det forlagenes boksalg, som jeg nevnte innledningsvis, og der gikk jeg forholdsvis crazy. I tillegg har Platekompaniet veldig ofte salg på DVD'er om dagen (mistenker at strømmetjenester har skylda for det), og det er jo fint for meg!








TV-serie: Det beste jeg så i august var definitivt Fargo! En sånn type serie der jeg (nesten) bare er misunnelig fordi manuset er så velskrevet. Det er så beundringsverdig når noe får til å være skikkelig, skikkelig morsomt, i tillegg til mørkt, dystert og ekstremt spennende. Ellers har jeg nylig begynt å se på Orphan Black, som også virker ganske bra.



Spill: Har ikke hatt så mye tid til spilling denne måneden, men jeg snegler meg videre i Gone Home.

Film: The Lobster på kino, som er en av de rareste filmene jeg har sett på ei stund. Likte den veldig godt, da!



Bok: Har fullført Rita blir forfatter av Kristine Næss, ei bok jeg likte sånn middels godt. Har nå lånt Havaristen av Thomas Bernhard på biblioteket, men har ikke fått begynt på den ennå. Må innrømme at det virker litt tungt å stupe inn i ei bok uten kapitler eller avsnitt.

Musikk: I det siste har jeg gjenoppdaga Rasputina, en cellotrio som spiller en slags punk-cabaret. De er tøffe, morsomme, spiller cello (♥), og lager utrolig fengende musikk:

2 kommentarer:

  1. Fin månedsoppsummering og hurra for fine innkjøp. Har ellers selv sett og likt The Lobster i august og syns kjolene var veldig søte :)

    SvarSlett
  2. Takk for det :) The Lobster er en kul film.

    SvarSlett