onsdag 21. mai 2008

50 grunner til å leike i trafikken

Her kommer nemesislista, også den idéplagiat fra Nemi, noe jeg håper Lise har forståelse for. Rekkefølgen er tilfeldig, nok en gang, og det smerter meg, men jeg skal se gjennom fingrene.

1. Allergi
2. Tvungen fysisk aktivitet (les: gym)
3. Fordommer
4. "Venner"
5. Det faktum at mennesker trur at dyr er lagd for dem
6. Høyreorientert politikk og tenkemåte
7. Ulykkelig forelskelse
8. Mattekarakteren min
9. Å si "Jeg vet at jeg kommer til å være der rundt syvtiden... eller skal vi kanskje heller si klokken åtte?" - OG VÆRE FRA LIER!
10. Boaer (de der idiotiske dingsene rundt halsen, altså, ikke slangene)
11. Hunder som på død og liv skal hoppe og sleike og klynke som om de gikk på LSD (jeg hinter på ingen måte til bikkja til bestemor og bestefar, nei...)
12. Hip-hop
13. Ører (jada, jada, hva skulle vi gjort uten og alt det der, men det hadde da gått an fra skapelsens side å lage dem litt mindre stygge og litt mindre bøyelige?)
14. Herpes
15. Tanken om at emo er depping og My Chemical Romance - og samtidig hevde å være emo sjøl!
16. Ordet "mage"/"mave" når det blir uttalt på Oslo-dialekt
17. G-streng på gutter
18. Mandager
19. Meg sjøl da jeg var 13 - 14 (se forøvrig også punkt 15)
20. Bussforbindelsene her jeg bor
21. Det faktum at jeg ikke kan tegne
22. Helsesøstre og psykologer
23. Gassmasker - skumlere blir det ikke
24. Den engelske stemmen til Vincent Valentine
25. Vanilla-sangen til Gackt
26. Misunnelse
27. Vann med kullsyre
28. Skolesystemet
29. Siste del av episode 25 av Death Note (første del, derimot...)
30. "Özmer has flirted with you!"-mail fra Facebook
31. Drittunger
32. Russefeiring
33. Stress
34. Å være blakk og ønske seg alt
35. Bokmålsnazier som absolutt må rette på alt du sier
36. BMW og kebab - eller Drammen i et nøtteskall, om du vil
37. Trehogst
38. Urbanisering
39. Wannabe-poetiske tekster med overveiende bruk av uttrykk som "evighetens øye" og kursiv
40. BikBok
41. Samfunnet på sitt verste
42. Damestemmen som ALLTID er på reklamer for sjampo, bind, frokostblanding og alt mulig annet
43. Ukonsekvent bruk av hunnkjønn og hannkjønn, for eksempel "en dør/døra" - det heter enten "ei dør/døra" eller "en dør/døren", ffs!
44. Mote
45. Død
46. Kommunikasjon via telefon
47. Romantiske komedier
48. Paris Hilton
49. Faenskap for faenskapens skyld
50. MySpace

4 kommentarer:

  1. Interessant liste, selv om det på mange måter er koseligere med den positive lista siden man da bare blir oppmuntret og ikke tenker på det negative i livet. Mange ting jeg er enig i at er teite og i tillegg ting som jeg ikke har tenkt på at er teite, men som jo absolutt er det. Jeg må dog innrømme at jeg personlig er litt glad i romantiske komedier selv.

    SvarSlett
  2. Haha, det er lov. Sjøl syns jeg at de fleste av dem er temmelig innholds- og poengløse, og ganske så overfladiske. Men på en måte er det litt greit å skrive ned ikke-like-tinga og, for da får du på en måte ut litt frustrasjon^^

    SvarSlett
  3. Haha, du misliker mye av det samme som meg, jesh. Det er bra å se at jeg ikke er den eneste som misliker for eksempel telefonkommuniasjon og vann med kullsyre og bikbok og hip-hop og etc etc... Du har god smak med hva som er dårlig?:D

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig har jeg det^^ Men seriøst, jeg takler ikke telefoner. Tekstmeldinger er greit nok, det, men når folk skal begynne å ringe hverandre... Nei, brrr!

    SvarSlett