fredag 25. april 2014

En hellig almindelig lek

Dere, jeg har det faktisk superfint om dagen, og det er så deilig! Det begynner å bli ei lita stund siden jeg hadde bursdag i begynnelsen av måneden, men jeg kommer likevel ikke over hvor mye fint jeg fikk - til tross for at jeg ikke engang hadde noen feiring:


Jepp, det er en av genserne herfra, som noen observante lesere kanskje la merke til. Hipp hurra for de bra folka jeg kjenner!

Og så har vi Jørgen, da. Han hadde bakt muffins med rosa glasur og satt på lys på en sånn miniplastlysestaketing som han hadde satt oppå muffinsen. Og så gikk vi på kino og spiste supergod mat på Royal India, og da har jeg ikke engang snakka om gaven jeg fikk av ham ennå:


Dette er foreløpig bare stoff, men det skal bli til et skjørt!!! Det underste der er lavendelfarga tyll, i tilfelle noen skulle lure.

Og så har jeg foreldre som veit åssen de skal slå på stortromma:


Dette er ei dobbeltseng!!!!! Før delte Jørgen og jeg på en 90-madrass som lå på gulvet, liksom. Som Jørgen så fint sa det: "det er som å sove på hotell."

Og i tillegg til at det har vært fint å ha bursdag, så fikk jeg A på hjemmeeksamen, den ene eksamenen jeg var helt sikker på at skulle gå til helvete, og så kom jeg som kjent omsider inn på forfatterstudiet i Tromsø, etter fire års intens søking, og så har Jørgen og jeg gått til innkjøp av dette:



Gressløk, sitronmelisse, mynte og oregano. Håper vi klarer å holde liv i dem.

Som om ikke alt dette var fantastisk nok, har jeg oppgradert operativsystemet mitt til Snow Leopard, og med dét følger en Appstore, og i den fins en barndomsklassiker med det velklingende navnet Tomb Raider II til noen-og-femti kroner. Det er faktisk enda morsommere enn jeg huska det som. Og i tillegg til dét igjen, har CD-rommen på Macen min blitt ødelagt, men aldri så gærent at det ikke er godt for noe, for da gikk vi til innkjøp av en ekstern CD-rom, og PC'en til Jørgen, som ikke engang hadde CD-rom fra før av, har nå fått The Sims 2 og masse tilleggspakker installert på seg. Ohoi!

Og i tilfelle du skulle få inntrykk av at det eneste som gjør meg glad, er å kjøpe ting, kan jeg også nevne at sola skinner og at Jørgen er god og fin. Hipp hurra for våren og alt det glade den fører med seg!

5 kommentarer:

  1. Åååh, dette gleda meg å lese Kristine <3 Det er så fint når livet er fint, og våren hjelper absolutt på. Lyse dagar, lettare i sinnet! Og gratulerer atter ein gong med at du kom inn i Tromsø! Det viser at ein aldri må gje opp, fordi plutselig så snur det <3

    SvarSlett
  2. Dette var herlig lesning! Det er så ufattelig deilig når ting løser seg etter tøffe perioder med mye strev - gratulerer så mye med det hele: Forfatterstudie, eksamen, flotte gaver og ikke minst dagen som var! : D

    SvarSlett
  3. Dette gjør meg så glad =D Hurra for fine ting og forfatterstudiet og alt, det er så vidunderlig når livet smiler og alt ordner seg <3

    SvarSlett
  4. Gratulerer med det som høres ut som en super start på våren! Gratulerer aller mest med forfatterstudiet, det var vel fortjent :) Hvis du skulle ha lyst til å ta en kaffe en gang du er her oppe, er det bare å si i fra!

    SvarSlett
  5. Hurra, takk for så mange fine kommentarer, jenter! Dere er awesome!
    Sylvi: Åh, det hadde vært veldig koselig. Jeg kjenner jo nesten ingen der oppe, så det er ikke umulig at du hører fra meg når tida er inne :3

    SvarSlett