fredag 4. april 2014

Flere Etsy-favoritter

Kan man si at man er interessert i mote uten at man er opptatt av trender? Altså, ordet "mote" kommer fra det franske ordet for "måte", som refererer til en, vel, levemåte, måte å være på, etc. Altså handler det ikke nødvendigvis om klær, og hvis det gjør det, er det ikke nødvendigvis det som er trendy akkurat nå. Sånn sett føler jeg at det engelske ordet "fashion" favner breidere enn det "mote" gjør. Man kan for eksempel snakke om "gothic fashion", mens "gotisk mote" bare høres rart og motstridende ut. Men igjen, jeg føler at jeg prøver å være noen jeg overhodet ikke er hvis jeg skal gå rundt og si "fashion" i norsk dagligtale, så ehm ja. Poenget er at jeg liker klær, og jeg syns forskjellige stiler er interessant, og jeg er, vel, interessert i "fashion", men ikke i betydninga hvilke designere som er populære nå. Dere skjønner hva jeg vil fram til. Uansett, jeg tenkte å ta opp igjen tråden fra det forrige Etsy-innlegget mitt og fortsette å vise dere fantastiske klær og ting som gjør at jeg både får lyst til å danse, skrive, sy og kjøpe. Enjoy! ♥


















































































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar