tirsdag 29. april 2014

Inspirasjon: sirkus

Soundtrack: Cirque du Soleil - Jeux D'enfants

Jeg har bare så vidt vært innom det før, men jeg elsker sirkus. Jeg hater når dyr brukes i sirkus, men jeg elsker nysirkus, som ikke bruker dyr i forestillingene sine. Jeg så litt på Carnivàle i påskeferien, som forøvrig anbefales alle og enhver, og enda en gang blei lengselen min mot ei tid som for lengst er forbi vekket. Jeg har egentlig ikke lyst til å leve på noen annen tid enn denne - jeg mener, som jente/kvinne har jeg aldri vært mer verdt enn akkurat nå - men jeg skulle ønske det fantes en tidsmaskin som gjorde at jeg bare for en periode av livet mitt kunne leve på en mye mer magisk måte. Jeg ønsker meg falma sirkustelt, støvete kjoler, skumle klovner, en mentor som kan lære meg å blåse flammer, og ei venninne med skjegg. Jeg veit at gamledagers freakshow var en ganske shady business, men i hodet mitt kan jeg romantisere alt så mye jeg bare vil. Jeg har samla sammen et knippe bilder sånn at vi kan drømme oss bort sammen. Klikk på bildet for å komme til bildekilden:











For videre inspirasjon: se Carnivàle. Se The Imaginarium of Doctor Parnassus. Spill The Sims 1 med tilleggspakka Makin' Magic, og hør på denne sangen, hvis du har hørt ferdig Jeux D'enfants.

7 kommentarer:

  1. Gamledagers sirkus var kanskje vel så mye tivoli og karneval som sirkus. En slags blanding. Magisk-romantisk er det uansett :)

    SvarSlett
  2. Carnivale er fin serie, skulle ønske det fantes flere sesonger. Utrolig flotte bilder :)

    SvarSlett
  3. På et eller annet tidspunkt skal jeg få sjekket ut Carnivale selv om det irriterende nok ikke er på Netflix og jeg ikke liker å laste ned ting. Og å ja, sirkus er inspirerende. Er helt med deg på at dyr på sirkus er helt feil, men alt det andre er jo himla fint, akrobater og slangemennesker og min favoritt: linedansere (det var et av drømmeyrkene mine da jeg var 12 år husker jeg) =D Og siden du er inspirert av sirkus vil jeg minne deg på at du trenger å lese "The Night Circus" av Erin Morgenstern, du vil sikkert elske den <3

    SvarSlett
  4. Helt enig, Lisa! Og Karoline, det har jeg veldig lenge tenkt at jeg må gjøre, og kommer jeg over den (preferably på tilbud) så kjøper jeg den sannsynligvis ;)

    SvarSlett
  5. Den filmen såg eg på Bømlo! For ein film, den er faktisk berre heilt fantastisk magisk. Eg er litt betatt av den, berre fordi den er så sjuuukt magisk og kul og ææ! :D :D Sirkus er faktisk litt fint, eg trur kanskje det er derfor eg er så glad i den siste madagaskarfilmen òg! :D mihii!

    SvarSlett
  6. Den siste Madagaskar-filmen har jeg ikke sett, gitt, men hurra for Doktor Parnassus!

    SvarSlett