søndag 22. mars 2009

Å vende tilbake

Kom hjem fra Granada natt til i dag. Sørgmodige greier. Jeg skal laste opp noen bilder til dere når PC'en min er mer samarbeidsvillig.

Egentlig veit jeg ikke helt hva jeg skal si. Jeg er så full av inntrykk. Jeg har på nytt vært i Sacramonte, har besøkt La Alhambra for andre gang, og har vært i sommerhuset til Federico García Lorca. Jeg har blitt drita full for første gang, med påfølgende spy og det hele, jeg har funnet ut at jeg liker rødvin usannsynlig godt (har nær sammenheng med førstnevnte), og til og med fått en andalusisk klang i spansken min som jeg har blitt veldig glad i ("mucha gracia!" "adió!"). Jeg har blitt tildelt tittelen "ukas Lorca" av spansklærerne mine, noe jeg tok som et enormt kompliment, jeg har røyka vannpipe til jeg blei svimmel, og blitt spurt om jeg ville ha sex med en tilfeldig spanjol, en opplevelse som var spesielt selsom, i og med at vedkommende ikke spurte meg direkte. Han spurte David, som gikk i klassen min der nede og som jeg blei veldig godt kjent med, om det var greit for ham om han hadde sex med meg. Noe så fornærmende! Skal han først spørre om noe sånt, hadde jeg satt pris på om han hadde spurt meg! David sa for ordens skyld nei.

Federico García Lorca blei myrda av fascister ved at de først slo ham i ansiktet med baksida av geværene, før de stappa geværavløpet opp i rompa hans, ropte fornærmelser angående hans seksualitet, og skøyt. Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det er så jævlig at jeg har begynt å grine flere ganger av å tenke på det. Han blei bare 38 år. Jeg har kjøpt diktsamling av ham. På spansk, ja.

8 kommentarer:

  1. velkommen hjem og gratulerer med nye opplevelser! <3

    gleder meg til å se bilderrr :D

    SvarSlett
  2. stakkars mannen D: han var jo så søøt<3

    menmenmenja, vi vil se ting? :D

    SvarSlett
  3. hørtes ut som en virkelig fantastisk tur! gleder meg til bilder :D

    SvarSlett
  4. welcome home! gleder meg til bilder :D til deg, din nysgjerrigper :b
    det som ble sagt til meg:
    skal du få sammenbrudd nå, kanskje? sette deg ned og grine litt, si at verden er dum og teit, hm? kristina, du er bare dum

    det er bare utrolig leit at det ble sagt, siden det kom fra ei, eh, venninneting? :'D

    SvarSlett
  5. Hei igjen,
    Ja, tenkte at det var enklest om du kjøpte billett og vi refunderte pengene på din konto. Men, ser at filmen ikke går så mange steder på kino så om du heller vil ha en pakke med SUSHISI så skal du såklart få det. Da må vi bare vite navnet på din nær-butikk som du handler (Ultra, Centra, eller Rema). Så tar vi kontakt med dem og du kan bare hente ut en pakke med valgfri SUSHISI.
    Gi oss et lite vink hva du ønsker.
    Ha en fin dag ønsker SUSHISI :)

    SvarSlett
  6. Så søt sushi-kommentar! Og turen hørtes moro ut, legg ut bilder! Men du må snart bytte farge på skrifta, det er så slitsomt å lese den O_O

    SvarSlett
  7. Høres ut som en fascinerende og interessant tur som ga inntrykk, det er de beste turene, når man sitter igjen med massevis av tanker etterpå. Gleder meg ellers til å se bilder og liker de nye tekstene dine på skrivebua som tydeligvis er inspirert av turen, særlig den siste der var nydelig :)

    SvarSlett
  8. Tenkte jeg skulle prøve å legge ut nokre bilete no ^_^ Er mange bilder jeg gjerne skulle ha lagt ut i tillegg, men fordi folk er treige til å legge dem ut på fjeser'n, og jeg drar i morra, blir det litt kronglete. Men jau.

    Ah, jeg har hørt noe lignende, Linda o_O Jeg skal lage en avstemningsting, jeg!

    SvarSlett