torsdag 27. mars 2008

Mobiltrøbbel

Jeg har kanskje ikke fortalt om mobilen min? Vel, tillat meg. Den heter Sony Ericsson s500i, og er heit som faen. Uansett, jeg er veldig glad i mobilen min, så glad i den at jeg vil at den skal oppleve morsomme ting, som å bungee-hoppe, for eksempel. Uten strikk, da. Og egentlig er det ikke med mening at jeg gjør det heller; den liksom bare hopper ut av lomma, veska etc. på egen hånd. Men hvor var jeg? Jo. Jeg er ikke helt sikker på om det er det som er grunnen, men i det siste har den begynt å fuske noe jævlig. Plutselig skrur den seg bare helt av, før den plutselig skrur seg på igjen, men da har den mista kontakta med SIM-kortet. Dette er jo litt slitsomt, så i det siste har jeg lånt mobilen til mamma til ymse ting. For eksempel vekking. Og på den gamle hadde jeg jo en genial funksjon som heter regelmessig alarm. Ettersom mamma sin òg er Sony Ericsson, gikk jeg ut fra at den hadde en lignende funksjon. Og, hurra, hurra, det hadde den! Så blid og fornøyd la jeg meg i går kveld. Og våkna opp igjen i dag ti minutter før bussen gikk hjemmefra. Hvorfor? Jo, trur du ikke den jævla gjøken ikke hadde ringt, da? Det viste seg nemlig at det ikke holdt å sette på regelmessig alarm, jeg måtte sette på vanlig alarm i tillegg. Hvor logikken i det hele ligger hen, er ikke godt å si. Det endte uansett med at jeg ikke gadd å stresse, så jeg la meg til å sove igjen. Og ettersom jeg bor på et usannsynlig urbant og sentralt sted, er vi innbyggerne litt for kule for flere busser enn én i døgnet, så håpet om å komme seg på skolen blei liksom litt slokt, da, kan du si.

Men nå har jeg tatt opp kampen. Leverte den inn til service hos min gode venn Nina i dag, som ga meg tilbake en sjarmerende Siemens-sak som jeg kan låne så lenge. Hva kan jeg si? Den har ikke bare elendig grafikk og inneholder flere av numra til de som har lånt den før meg, men den er i tillegg lyserosa. Med blomster på. Stine har hatt helt lik lånetelefon før. Nina forklarte det hele enkelt ved å si at grunnen til at vi gir folk så stygge lånetelefoner, er at gir du dem noe snasne greier, hvor stor er sjansen for at folk kommer tilbake for å hente sin egentlige da? Så her sitter jeg, da. Og før i dag oppdaga jeg (i en virke-periode) at læreren min tidligere på dagen (eller i går? Umulig å si når jeg bare mottar meldinger, og gjerne da flere på en gang, ettersom alle er spart opp til de periodene den faktisk virker, noe som forekommer langt sjeldnere enn de periodene den ikke virker) hadde sendt meg melding og lurt på om hun kunne låne Skilpadder kan fly. Så jeg skreiv til henne på Facebook. Håper hun har lest det.

4 kommentarer:

  1. Åååå... Den pene gulesaken... :( Fe håpe den blir frisk snart da. For rosa mobil e ikkje akkurat stas :P hehe

    SvarSlett
  2. Ja, jeg ønsker den god bedring sjøl (:

    SvarSlett
  3. Jeg synes den rosa mobilen var litt søt, jeg. (Karoline gjemmer seg under bordet sitt for å unngå tomater i fjeset)
    Men den grønne var tøff også da og den har kanskje mer attitude.
    Uansett er begge mobilene i teorien mye kulere enn min mobil, selv om jeg i praksis liker å tenke at min litt gamle Nokia-telefon er toppen av alt.
    (Jeg er trofast til tingene mine :O)

    SvarSlett
  4. Du kan få den av meg. Gratis. :]

    SvarSlett