tirsdag 7. juni 2016

Inspirasjon: sjørøveri

Det er sommer, det er sol, og det er den tida på året da jeg skulle ønske jeg var en sjørøver. Nåtidas fascinasjon for sjørøvere er egentlig litt interessant, akkurat som at det har gått så lang tid at vi liksom har glemt hvor fæle de faktisk var. Det lages barnefilmer om dem, og barn kler seg ut som dem på karneval. Det skulle tatt seg ut om barn kledde seg ut som IS-krigere eller nazister, liksom.

Men hadde jeg vært en sjørøver, skulle jeg vært en snill sjørøver! Jeg skulle sett effortlessly kul ut til enhver tid, skulle seilt rundt med skipet mitt og bare røva fra de som allerede er for rike for sitt eget beste. Og så skulle jeg gitt penga til asylmottak og veldedige organisasjoner mens jeg drakk rom og snakka med papegøya mi. Jepp.

Klikk på bildet for å komme til bildekilden.




(Penélope Cruz er faktisk helt rå i PotC: On Stranger Tides!)











Har du noen tips til filmer jeg bør se, spill jeg bør spille, kunst jeg bør sjekke ut eller annet? Jeg har selvfølgelig allerede sett alle Pirates of the Caribbean-filmene og spilt de fleste Monkey Island-spilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar