torsdag 29. mars 2012

Lyd

Som Slottsfjellfrivillig fikk jeg gratis by:Larm-pass. Hurra!

Jeg husker forresten aldri hva som er stor og liten bokstav i By:larm, men i løpet av innlegget bør jeg vel ha skrevet det mange nok ganger til at minst én av dem er riktig.

Sjekk for eksempel ut Mugison, en jovial islending som spiller bluesfolkaktig rock. Eller et band jeg bare blir mer og mer glad i for hver gang jeg hører dem, I Break Horses. Fantastisk shoegaze/drømmepop med svevende vokal og magisk lydbilde. Eller rett og slett Pirate Love, for den beste psykedeliske vorspielmusikken.

Noen dager seinere stakk jeg på M83-konsert, med herlige Porcelain Raft som oppvarming:

Active Child på Blå fulgte derfra igjen, men der hadde jeg bare mobilkameraet mitt til å dokumentere det hele:

Forhenværende korgutt som spiller harpe akkompagnert av ymse synth. Pent er det væffal.

Jeg var for så vidt på Tim Hecker-konsert før by:larm en gang òg. Tok ikke noe bilder under sjølve konserten, men her er Eirin og Linda før vi gikk inn:

Sjekk ut vakker og dronete ambient-elektronika på Spotifyyyyy.

2 kommentarer:

  1. Så kult med gratis by:Larm-pass,
    det må ha vært helt topp,
    å leve i musikkens spill,
    la verden stoppe opp
    og fint med tips, det må jeg si,
    her var det mye rart,
    å sjekke det ut ganske snart
    er sikkert meget smart :)
    ***
    God påske =D

    SvarSlett
  2. Det anbefales å sjekke det ut, ja!

    SvarSlett