tirsdag 4. juli 2017

Juni 2017

Opplevelser: Avgangsvisninga til klassen til Jørgen, før feiring på Café Sara. Eirin sin bursdag og Eirik sin Tiki-fest. Feiring av feriepenger på New Dehli med Mari. Var hårmodell.


(Foto: Eirin)


Innkjøp: Jørgen og jeg dro av alle ting på ekskursjon til IKEA i juni fordi vi trengte litt stort og smått til leiligheten. I tillegg til mye smått av typen kjøkkenglass, kleshengere, lyspærer og lignende, kjøpte vi en kontorstol (en stol jeg i utgangspunktet syntes ligna altfor mye på stolene vi hadde på videregående, men hey, enkelte kompromisser er man nødt til å inngå når man bor sammen), et klesstativ og ei bordlampe.




TV-serie: Mmmmmassssse! Så de siste episodene av Fargo og The Handmaid's Tale, så den nye sesongen av Orange Is the New Black, har begynt å se de nye episodene av Orphan Black, vi fortsetter å se de nye Twin Peaks-episodene etter hvert som de legges ut, og har også omsider begynt på sjette sesong av The Walking Dead. Jeezes, for en TV-slave jeg er. Sesong seks-trailer av The Walking Dead gir sikkert ikke så mye mening for dem som ikke allerede har sett de foregående sesongene, så jeg kliner til med trailer for sesong én, jeg. Dette er forøvrig den TV-serien jeg har sett som sliter mest på nervene til seeren, sånn med tanke på at jeg cirka holder pusten sammenhengende gjennom hele episoder. Også verdt å nevne at piloten er en av de beste pilotepisodene jeg har sett for noen serie, noensinne.



Film: Så den danske komedien Den sidste rejse, regissert av Lasse Spang-Olsen (om du har sett aldeles fantastiske I Kina spiser de hund, skjønner du åssen type humor det går i). Den har fått skikkelig dårlige kritikker, og jeg skal innrømme at det er mange plotthull og sider ved filmen som bare ikke gir mening, men når den er morsom, er den skikkelig morsom, og om du lo like mye av I Kina spiser de hund som det jeg gjorde, er sjansen stor for at du også vil le av Den sidste rejse.



Bok: Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad.

Musikk: I februar skreiv jeg om hvor hekta jeg hadde blitt på Chiaroscuro-albumet til I Break Horses, og det har ikke gått over siden da. Her, ta ei annen fantastisk låt fra plata, litt mer poppa og fengende enn Medicine Brush som jeg posta sist:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar