torsdag 3. april 2008

Heng iTunes. Vær så snill

Når jeg har lasta ned ny musikk, havner den i Min musikk-mappa. Deretter legger jeg dem til i iTunes, fikser på artistnavn og tittel hvis de er litt føkka, før jeg legger dem til i ei mappe som rett og slett heter Musikk. Dette har funka veldig greit, med unntak av at iTunes-mappa i tillegg ligger innpå Min musikk, så når jeg legger inn hele mappa, hender det at sangene kommer flere ganger. For å hindre dette her, bestemte jeg meg for å flytte iTunes-mappa ut til Mine dokumenter, noe som altså ikke skulle vise seg å være et sjakktrekk. Da jeg skulle flytte den, kom en beskjed opp om at det allerede fantes ei mappe ved navn iTunes, og hvis jeg flytta den jeg drassa på nå hit, ville filer ved samme navn overskrives. Ja, ja, tenkte jeg, whatever. Og hva skjer? Jo, når jeg denne gangen åpner iTunes, er hele jævla biblioteket mitt borte! Og jeg lover deg, det var MYE stress å legge inn alt sammen, for jeg kan nemlig ikke bare legge inn hele Musikk-mappa mi heller, for det er så usannsynlig mye møl der jeg ikke trenger. Noen som har opplevd noe lignende og føler for å gi meg et tips om åssen jeg skal få det opprinnelige iTunes-biblioteket mitt tilbake? Angre-knappen funker ikke. Og jeg vil jo ha den snasne lista over mest spilt og sånn, for det var jo litt tøft å ha enkelte sanger spilt 50 ganger og sånn. Jeg vil ikke at alt skal være forgjeves... Hjelp...

5 kommentarer:

  1. Du kan stille tilbake datan din til et tidligere tidspunkt da... huska ikkje i farta kordan du gjer d, men kan finne ut om du ikkje he peil. Begynne å ha litt noia for at heile datan ska ta feire, e litt for masse musikk å bilde som ligge her å kosa seg...

    SvarSlett
  2. Uff, så kjipt. Arg, jeg husker heller ikke hvordan det var man stilte dataen tilbake i tid >< *slå seg sjøl i hodet* Hm, husker bare at man må gå inn på et eller anna i startmenyen. Haha, ja det hjelper jo fett. Hm, vel, håper det ordner seg! <3

    SvarSlett
  3. Håper du får fiksa det igjen. Jeg kan dessverre ikke gi noen gode tips for anledningen, men jeg håper du får ordna det igjen for det er kjempeirriterende å miste ting på dataen.

    SvarSlett
  4. Jeg skrev feil, jeg skulle skrive navnet mitt og ikke mail-adressen min. Måtte skrive mail-adressen min i stad så jeg gikk surr. Merkfundige meg :O)

    SvarSlett
  5. Jeg prøvde systemgjenoppretting, men det funka ikke helt. Likevel fant jeg igjen mitt forrige bibliotek etter mie leiting, og fikk importert det. Av en eller grunn mangler flere av Death Note-sangene mine (typisk...), men det dreier seg ikke om så mange, så det blir ikke noe stress å legge dem til igjen:) Ellers, takk for støtta, eller hva jeg skal si :]

    SvarSlett