tirsdag 29. juli 2008

Omg

Hollywood er nådeløse. Først tar de min Gackt fra meg. Og nå dette.

Det fins allerede to japanske spillefilmer der ute som heter Death Note, og flere er i produksjon, i væffal én til, så vidt jeg har fått med meg. Skal jeg dømme ut fra trailere, klipp og folks meninger, er det søppel fra innledning til rulletekst. Jeg ender sikkert opp med å se dem en gang, men jeg føler ikke akkurat at det haster, for å si det sånn.

Men nå, vettu. Du veit når en film har blitt en suksess i Japan og amerikanerne hiver seg over materialet som gribber for å lage sin egen overforenkla versjon som visstnok passer bedre for et vestlig publikum? Nå skjer det med Death Note og. For trur du ikke noen jævler der borte i sjonkel Sam har bestemt seg for at JAH! REMAKE AV DEATH NOTE ER KJEEEMPEKUUULT!? Åh jau! Premieredato er foreløpig ikke satt, men det skjer en gang i løpet av 2010. Jeg gruer meg allerede.

La oss putte Chad Michael Murray i hovedrollen som Light. Da må vi jo ha en passende L og. Ja, Jesse Metcalfe, se han er som født inn i rollen! Og mens vi først er inne på gromgutter, så setter vi Vin Diesel som faren til Light! Misa spilles av alles yndling Hilary Duff, og Near og Mello spilles av henholdsvis kjernekarene Hugh Grant og Haley Joel Osment. Fordi vi er livredde for å framstå som rasistiske, kliner vi til med en svart Mikami, for eksempel i form av kremtoppen Eddie Murphy. Vi må også passe på å tekkes alle feminister, så vi gjør Matsuda om til dame, og lar Paris Hilton ta seg av den tolkninga. Selvfølgelig minner det å la de kriminelle dø av hjerteattakk litt for lite om en moralpreken, derfor lar vi heller Kira drepe dem ved hjelp av fedme. På den måten får vi inn noen pekefingre inn i historia og! Genialt, genialt, genialt!

OK, kanskje blir det ikke ille, og kanskje overdreiv jeg. Men jeg kommer helt sikkert til å hate den uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar