tirsdag 28. oktober 2008

Utfordringsorgie

Jeg tar det som et kompliment, jeg, at jeg i det siste har blitt utfordra så mad mange ganger. Det må jo bety at jeg er litt populær, sant?

Og hvis jeg har glemt utfordringa di, så ta meg i øret, så skal jeg skrive et innlegg om den og. Men jeg trur jeg har fått med de aller fleste nå.

Here we go!



Ida Katrine spør:


dei har teke over jula! kva film tenkjer du på då?
The Nightmare Before Christmas, så klart! This is Halloween, this is Halloween, Halloween, Halloween, Halloween, Halloween...


og den geniale mannen/dama bak filmen heiter..?
Tim Burtooooon! Eller egentlig Tim Burton, da. Men én O, altså.


kva for høgdepunkt er det som ligg fremst i hjartet ditt nett no?
Desucon med cosplay, j-fashion, klemmer, Pocky, Ramune, Ingrid og bare sånn generelt kjærleik, egentlig.


kvar skal du tilbringe jula di?
Forhåpentligvis Japan, men det er 98 % usikkert.


kor mange presangar skal du kjøpe i år?
Har ingen anelse. Sikkert ikke så mange, for jeg trur helt ærlig at ikke så mange kommer til å kjøpe til meg. Høhø.


vart du stressa, no, som eg nevnte jul?
Ja, litt. Jeg er jo blakk.


skal du på buatreffet 09?
Jaaaaah!
Christi Elin spør:

1)Hvilken musiker ville du ha sunget en sang med?
Jah, jeg som kan synge, mener du? Sammen med Jónsi hadde det ikke bare vært en ydmykelse, men det hadde vært direkte blasfemi. Trur jeg heller ville ha valgt Miyavi. Han er dessuten heitere, haha.


2) Hvilken sang ville du ha sunget sammen med musikeren din?
Si det. Kanskje Jibun Kakumei. Å si at den fenger vil være en underdrivelse på linje med å si at Oreo med sjokoladetrekk smaker himmelsk. Eller kanskje Aho Matsuri, så kunne jeg ha dansa Aho Matsuri-dansen! Nei, forresten, holder meg til Jibun Kakumei. Det er (flaut å innrømme, men) den eneste sangen av ham som jeg kan utenat, og det hadde jo vært en fin ting å kunne teksten.


3) Hvor ser du for deg at du er om 5 år?
Det er sånne ting jeg helst ikke vil tenke på.


4) Om du kunne gjort hva som helst du ville akkurat nå, hva ville du ha gjort?
Da ville jeg ha sittet på flyet til Japan til Vibeke.


5) Hva ser du på som meningen med livet ditt, eller hva tror du det er?
Å bli lykkelig. Fullt og helt og holdent.


6) Hvilken film skulle du helst ha spilt hovedrollen i?
En film som allerede eksisterer, tenker du på? Tjæ. Alle de tøffe hovedrollene er jo spilt av menn, da, og jeg syns ikke sjøl at jeg er sååå mandig. Men hvor pubertalt det enn kan høres ut, så trur jeg faktisk at jeg ville ha spilt hovedrollen i Underworld eller noe sånt. Jeg mener, det er jo sånne roller som faktisk ser morsomme ut å spille. For all del, filmer som Lost in Translation og Amelie er jo evig mye dypere, men altså... Nei, jeg veit virkelig ikke, jeg. Trur ikke jeg hadde vært så sugen på hovedrollen uansett. Skurkerollen har alltid virka tusen ganger mer forlokkende på meg.


7) Signatur dansemovet ditt?
Har kommet fram til at her nytter det ikke med ord, og alle norsklæreres gode venn "show, don't tell" er gjeldende i aller høyeste grad. La meg finne mobilkameraet mitt...

Pwnage.

8) Hvor vil du dra i sommer?
Japan, så klart. Eller Island, som heller ikke er å forrakte.

9) Hvordan var ditt første kyss? (Bare for å bli litt intim her, hoho)

Fort overstått.
Ruskelinda spør:

1. Hva tiltrekker deg minst: lodne legger eller lodne armhuler?

... ewww... Er helt ærlig ikke så fan av noe av det, men hadde kanskje endt opp med lodne armhuler. Jeg greier liksom ikke å se for meg hva som er så digg med å bli holdt rundt av en arm som er stappfull av hår under. Kanskje svett hår, til og med. Brrr.

2. Ville du drukket en halv liter av din bestemors urin hvis du fikk en million for det?
Ikke en halv liter. Og ikke en million. Men jeg ville sikkert ha drukket et lite glass for ti millioner.

3. Ville du droppa bilen eller kjøttet for å redde verden?
Har allerede droppa kjøttet, og hadde det vært opp til meg, hadde jeg mer enn gjerne droppa bilen og, men det er det tydeligvis ikke (se tidligere innlegg om pappa og kjøretimer...) så enkelt. Sukk...

4. Hvis du hadde valget mellom meg og Vendela Kirsebom, hvem ville du giftet deg med?Nå kjenner ikke jeg Vendela Kirsebom (og skal vi være riktig strenge, kjenner jeg vel egentlig ikke deg heller), men det virker i væffal som om vi har litt til felles? Og så er ikke du for gammal for meg. Haha. Så valget hadde nok falt på førstnevnte.

5. Ane Brun står og gråter på dørkarmen din, hva gjør du?
Æh, spør om det går bra? Ærlig talt har jeg vanskelig for å takle folk som griner. Veit aldri hvor jeg skal gjøre av meg.

6. Hvilket instrument syns du er det vakreste?
Aj, aj, den var vond å besvare. Er jo så mye fint ute og går, og jeg har ikke hørt halvparten en gang. Har nå en gang alltid vært svak for synthesizer, da. Ellers er jo ikke hardingfele så gæli heller. Eller sekkepipe. Haha. Smaken min er litt schizofren.

7. Ville du vært en homofil mann eller kvinne?
Hadde ikke vært noe stress, det. Og hadde jeg vært homofil mann, kunne jeg i tillegg ha fått så mye live action yaoi når jeg ville! Gitt at jeg var en attraktiv mann, vel å merke. Men fortsatt!

8. Mener du vi har langt igjen for å få fullstendig likestilling?
Et stykke, ja.

9. Hva mener du er fullstendig likestilling?
Fullstendig likestilling er når ikke engang nynazister/inngrodde gamle bønder (avstanden er tidvis kort - tru meg, jeg kjenner begge) kan se noe som er såkalt "avvikende" uten engang å tenke stygge tanker. For så vidt burde ikke ordet "avvikende" engang være en del av et vokabular i et land som har oppnådd fullstendig likestilling, så vel... vi har ei aldri så lita strekning igjen.



Nikoline spør:

1) Hvis du kunne prate hvilket som helst språk flytende, hvilket ville det være og hvorfor?
Islandsk. Fordi det ganske enkelt er verdens vakreste språk.

2) Hva er minst en positiv ting/egenskap ved deg sjøl? :D
Humm. Ikke for å virke emo, men når jeg tenker meg om, kan jeg nesten bare komme på negative egenskaper. Jeg trur ikke jeg er så innmari sympatisk, sånn helt egentlig, men siden jeg tross alt har venner, så kan jeg vel ikke være fullstendig drittsekk? Eventuelt er jeg bare falsk? Tja. La meg tenke... Jo! Jeg er, eh, litt flink til å skrive.

3) Hvis du kunne banke opp hvilken som helst kjendis eller politiker, hvem ville det da være?
Åhåhå, det er mange! Siv Jensen aller først, trur jeg.

4) Favorittfarge?
Det kan virke litt rart for folk som (trur dem) kjenner meg, men jeg liker faktisk innmari godt duse farger og pastell. Lysegråblått, tåkegrønn, sølvgrå, bleikt lilla... akk.

5) Nord, sør, øst eller vest?
Øst, baby!

6) Vil du kremeres, begraves eller eventuelt noe annet?
Jeg er jo død uansett, så jeg kunne virkelig ikke ha brydd meg mindre.

7) Hva vil du bli når du blir stor?:D
Lykkelig.

8) Ynglingssang for ever/øyeblikket?
4evah: Hafssól av Sigur Rós (sangen som gir alle som påstår at kjærlighet ved første blikk ikke fins et saftig spark bak, og som jeg vil tatovere teksten til et sted på kroppen). Atm: Happy Birthday av The Birthday Massacre. Ssssexy synth!

9) Hvis du kunne velge å leve på et annet tidspunkt enn nå, når ville du da leve? (Middelalderen, år 3000, 1965…?)
Åh, heisann! Jeg som er så avhengig av alskens teknologi for å overleve? Sikkert en gang i framtida. Når det ikke fins fordommer, landegrenser eller raser, og vi har teknologi nok til å spille super virtual reality-TV-spill. Og når grafikken til Square Enix har blåst seg til så nye høyder at Vincent ser like ekte ut som en hvilket som helst modell i et magasin, og da i tillegg i VR... Imagine the possibilities...



Eva spør:


Kva skulle du ønskje du gjorde nett no? 
Svarte egentlig på det i stad. Jeg skulle gjerne ha sittet på flyet til Japan.

Er det ein spesielt godteri, snacks, drikke du fekk lyst på nett no?
Egentlig ikke. Sitter her og drikker smoothie, og har egentlig mine behov dekka. For en gangs skyld.

Bruka du støvla når det regna? Eller blir du alltid våt når det er regnveir ute?
Jeg bruker mine lillastripete gummistøvler, jeg!

Kva klesplagg har du planar om å kjøpe, men ikkje fått gjort endå?
Det er sikkert en del. Tjukke vintergensere, for eksempel. Problemet er bare at jeg er så kresen at jeg aldri greier å finne noe jeg liker.

Er du ofte kald på henda/føtta?
Ja. Men faktisk ikke akkurat nå. 

Viss det var eit musikalsk stykke i heile verda du kunne ha lært deg, kva skulle det ha vore, og på kva slags instrument?
Hmmm. Instrument er væffal bass, men hvilket stykke? Er jo så mange lekkerbiskener ute og går. Eller, de står vel strengt tatt stille, men. Egentlig står de ikke heller, for et musikalsk stykke er noe abstrakt som ikke kan ha egenskaper av den sorten, men vel... ja. Hvilket? Nå husker jo ikke jeg hva alle sammen heter heller, da. Eller egentlig kunne jeg godt ha lært meg den derre niende symfonien til Beethoven ordentlig. Er meninga at jeg skal kunne den, men... vel... altså... eh, ja. Jeg ville ha lært den ordentlig.

Kva er det raraste namnet som er i familien din, meinar du sjølv?
Er jo så vant med alle navna at det er vanskelig å komme på et som jeg syns er rart. Hadde jeg vært Alex hadde det vært enkelt (bestefaren hans heter Ingbert), men det er jeg ikke. Skal vi se... Nei, altså, jeg kommer ærlig talt ikke på noe. Det er sikkert noen helt søkte noen, men jeg kjenner jo ingen lenger uti slekta enn søskenbarna mine uansett.

Om du feirar jul, kva er det du ser mest fram til?
Gavene, så klart. Og fri fra skolen.

Når var det sist du bada i sjøen, og når var det, og korleis var det?
Det var en gang i sommer (!), men jeg husker ikke om det var før eller etter ferien. Var væffal på øya hos Silje. Da bada Johanne, Monica og jeg. Det var akkurat passe temperatur, og veldig deilig. Jeg var lengst uti av alle!



Og så er det endelig min tur til å herje fritt igjen. Nå skal jeg prøve å være kreativ i valg av nye ofre. Så blir det heller spennende å se om ofra faktisk svarer. Jeg håper på det beste, og utfordrer:
Vibeke
Daniel
Torhild

Se her, mine venner, her har dere litt å kose dere med:
1. Hva slags sokker har du på deg i dag?
2. Hva slags klesplagg ville du aldri, aldri ha gått med?
3. Hvor mye må jeg betale deg for å se deg naken? (a.k.a. hvor billig er du?)
4. Er du panofil?
5. Hva drømte du i natt/forrige natt/sist du husker?
6. Hvilket ord/uttrykk har du sagt plagsomt mye i det siste?
7. Hvilken stereotype ville du ha plassert deg sjøl innafor hvis du måtte velge? (du veit, emo, gangster, soss, otaku, hippie, goth etc.)
8. Insert random dirty thought here!
9. Hva er den bløteste vitsen du kan?

4 kommentarer:

  1. Åh, ikke vær så emo da. Du er kjempeflink til å skrive, du er morsom, oppfinnsom, enkel å snakke med(dog vi begge er ganske fraværende på msn), pluss du har god musikk- og filmsmak. Og mye mer^^ Overlat the emoness til meg.
    Jeg hadde mareritt for ikke så lenge siden!:O (for å svare på spørsmålet du ikke stilte meg). Det var mitt fjerde(ja, jeg har bare hatt fire mareritt i hele mitt liv). Vi ble forfulgt av monstre og nynazister =S
    Haha, sykt mange utfordringer xD Du er populær=P

    SvarSlett
  2. Awww, du er vel søt, vel? Takker på det varmeste for massevis av komplimenter, sjøl om jeg personlig sliter med å legge merke til sånne sjøl :]
    Fire mareritt? Wow. Du er heldig o_O

    SvarSlett
  3. til spørsmål åtte: what would a woodchopper chop if a woodchopper couldn't shop wood? xD xD xD xD xD xD

    jeg har mentale problemer. men ja, du har _mye_ mer grunn til å være blærete og sjølskrytende enn meg, og jeg sto basically og holdt foredrag om mine skrive- og layoutevner i mediatimen i dag. x'D

    SvarSlett
  4. Jeg har hørt en litt annen versjon: How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood? Ikke at jeg veit hva en woodchuck er, eller hva for slags verb to chuck er, men det er sikkert ikke poenget heller.
    Haha. Altså, grunn og grunn. Halvparten av det jeg skriver aner jeg ikke hva handler om sjøl en gang xD

    SvarSlett