tirsdag 11. oktober 2011

Vi røyka på balkongen mens de andre sov

Du fortalte meg at yoghurtnøtter minner deg om meg, og at det fortsatt lukter røkelse av armbåndet jeg lagde til deg. Jeg vil fortelle deg at jeg begynte å høre på Bright Eyes fordi jeg trudde det minte meg om Hove, men jo mer jeg hører på dem, dess mer går det opp for meg at de minner meg om rommet ditt; presskanna, platespilleren, den lysende greina du hadde hengt opp i taket. Den tida da du bare var en plen unna og du ennå ikke hadde blitt et minne blant alle andre.



---



(Jeg har begynt å skrive kleine kortprosatekster i du-form om/til folk jeg kjenner.)

10 kommentarer:

  1. RE; Vel, takk... I guess ;)

    Hvordan går det med bohemlivet?

    SvarSlett
  2. Å skrive kleine kortprosatekster i du-form til folk man kjenner hørtes ut som en god ide.

    Og fint skrevet som vanlig :)

    SvarSlett
  3. det ser i allefall ikke kleint ut i litterær sammenheng! jeg likte siste setninga skikkelig godt. i mitt minimalistiske hode står den sterkt aleine, til og med.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for så fine kommentarer!

    @ Syv: Det går. Det går.

    SvarSlett
  5. Connor Oberst var helt rå før han ble en "intelektuell og missforstått kunstner", men Im wide awake its morning er fortsatt en av de fineste albumene som noengang er laget synes jeg.
    Måtte bare nevne det siden du hadde skrevet noe om Bright Eyes.

    SvarSlett
  6. Når blei han en "intelektuell og misforstått kunstner"? Syns han fortsatt er rå, jeg. Det er mye stas på The People's Key og.

    SvarSlett
  7. Rundt 2005 forandra han seg endel. Hvis man sjekker ut intervjuer av ham pre-2005 i forhold til post-2005 merker man veldig godt forskjellen i at han prøver å oppføre seg som Bob Dylan ved å si imot alt fans og reportere spørr ham om eller sier med lange ufullstendige filosofier. Finnes noen intervjuer som virkelig viser hvor kvasikunstner han ble. Har ikke hørt albumet fra i år, men soloalbumet Oberst ga ut for et par år siden har noen morsomme låter.
    Det skal sies at jeg var kjempefan av Oberst som både person og artist helt frem til 2008, men orka ikke mer fordi han minna plutselig mer om en grinete fjortizzzzz enn den kule artisten jeg begynte å digge.

    SvarSlett
  8. Har ikke sett så mange intervjuer med ham, men veit bare at jeg fortsatt liker musikken han lager. Men du skal så klart få lov til å mene det, og jeg syns for all del at I'm Wide Awake, It's Morning er et nydelig album sjøl.

    SvarSlett