lørdag 8. februar 2014

Etsy-favoritter

Noen ganger blir jeg helt svimmel når jeg tenker på hvor utrolig mange dyktige og kreative folk som fins der ute i verden. Blant alle de talentene jeg aldri har hatt, men som jeg så veldig gjerne skulle ønske at jeg hadde, er evnen til å sy en av dem jeg ønsker meg mest. Altså, jeg har sydd i tekstiltimene på ungdomsskolen og sånn, men jeg har verken motivasjon eller sannsynligvis tålmodighet til å prøve å ta det opp på en seriøs måte nå uansett. Men heldigvis fins sånne fantastiske internettsider som Etsy, der folk kan selge hjemmelagde eller brukte greier, om det så er klær eller helt andre ting. Og det er liksom ei så utrolig mye mer hjemmekoselig og skapende atmosfære der enn på for eksempel Ebay, og noe av det jeg liker best å gjøre der, er å bare se gjennom alt det utrolige som fremmede faktisk har lagd, og putte det i favorittlista mi. Min egen klesstil er litt vanskelig å definere sånn helt enkelt, fordi den varierer så utrolig mye etter humør og dagsform, men i grove trekk er den ei blanding av hipster/moderat lolita/moderat decora til hverdags (enten flere på én gang, eller bare én av dem), og lolita/ymse historiske perioder (ofte flere på én gang) til fest. Litt som for eksempel musikksmaken min, gjenspeiler klesstilen de veldig mange ulike fasettene av personligheten min (der andre kan si at de for det meste hører på eksempelvis metal, hører jeg liksom bare på... alt som jeg syns er bra, og det er noe innafor ekstremt mange sjangere?). Uansett, i dette innlegget har jeg tenkt å poste noen av yndlingsgreiene mine fra Etsy, til forhåpentligvis inspirasjon og glede. Jeg liker å tenke på denne måten å designe klær på som en type kunst, så om det gjør at du vil finne fram symaskinen, kjøpe deg nye klær, skrive et dikt, eller bare la deg fylles med den helt unike følelsen man kan få av å se noe virkelig vakkert, utfordrende eller fascinerende, så håper jeg du koser deg!



































 (Sarlume)








(LAmei














3 kommentarer:

  1. Fantastisk ondskapsfull du er som poster så mange vidunderlige ting! Tør nesten ikke å trykke på linkene og finne ut hvor mange kroppsdeler man må skille seg av med for å kjøpe tingene *-*

    SvarSlett
  2. Oioioi! Masse fint og shiny :3 Jeg likte spesielt sengetøyene.

    SvarSlett
  3. Frøken Umulig: Mwehe, bare så du veit det, er jeg litt sjølsadistisk der jeg browser gjennom Etsy og legger til ting i favoritter uten å kjøpe noe som helst, men bare så at det ligger der så det er det første jeg ser når jeg logger meg inn... men på den annen side så liker jeg jo faktisk å se på det bare fordi det er så... fint. Som nevnt i innlegget mitt forøvrig.

    Lisa: Ja, jeg har ganske god smak, om jeg tør si det sjøl ;)

    SvarSlett