fredag 15. mai 2015

Men hva spiser du egentlig? #3: "Kjøtt"pai

Mat som er lagd fra bunnen av er selvfølgelig billigst, best, sunnest og morsomst. Men noen ganger er jeg altfor lat, altfor trist eller altfor sliten til å lage mat, og da er det helt fantastisk at jeg bor i Oslo og kan besøke Sunkost på Gunerius så ofte jeg bare vil, for der har de det mest overveldende utvalget jeg noen gang har sett av vegetarisk ferdigfrossenmat. Det du ser på bildet under, for eksempel, er en country pie fra Linda McCartney, som er full av soyamince, brunsaus, løk og annet snadder. Attåt hadde jeg et tilbehør som går til ALT, nemlig ovnsbakte grønnsaker. Utvalget på asjetten under er litt snevert fordi jeg allerede hadde spist en del da bildet blei tatt (ehe), men det skal altså forestille poteter (som er SÅ MYE BEDRE BAKT ENN KOKT OMG), gulrøtter og brokkoli. Skjært i småbiter inn i ovnen på cirka tohundre grader med olje, salt og pepper, la stå i en halvtimes tid eller så, og bare... vær forberedt på grønnsaker som du aldri før har smakt dem. Med mindre du har for vane å ovnsbake grønnsaker allerede, da.


Nom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar