fredag 21. oktober 2016

Trettipunktersbloggutfordring #5: Yndlingssangen din for tida

Jeg er ikke (lenger) en sånn person som har dilla på en og en sang. Jeg hører stort sett på ett og ett album, og har lært meg å sette pris på kontinuiteten det er å høre et album fra første til siste låt.

I går kjøpte Jørgen den nye plata til Nick Cave, Skeleton Tree, som blei ferdigstilt i etterkant av at sønnen hans døde. Det har blitt ei annerledes og utrolig melankolsk plate som skiller seg ut fra de tidligere albumma hans, og låta I Need You festa seg godt ved første gjennomhøring. Veit ikke om jeg vil si at det er yndlingslåta mi for tida, men den er en av mine nyeste musikalske oppdagelser.



Hele utfordringa fins her.

3 kommentarer:

  1. Hører oftere sanger separat enn hele album selv, mye hjulpet av at det meste jeg lytter til er på Spotify, men det er jo smak og behag og jeg kan lett forstå appellen med å lytte til hele album også. Falt ikke helt for sangen du postet selv, men det var stemningsfullt og jeg syns alltid musikk du skriver om har noe interessant ved seg selv når det ikke er helt min smak.

    SvarSlett
  2. Synes sangen var flott :)

    Jeg gjør begge deler: både enkelte sanger og hele album, alt ettersom. Alt har sin tid og sin stemning og sine tilknytninger, :)

    ¨Ha en finfin søndag.

    SvarSlett
  3. Så bra at du likte den, Fivrelden :) Også veldig fint å høre dine synspunkter, Karoline, og veldig hyggelig å høre at du syns musikken jeg liker er interessant!

    SvarSlett