søndag 2. april 2017

Mars 2017

Opplevelser: Teknisk museum og utstillinga Grossraum (gratis, til og med!), før byens kanskje beste pizza på Postkontoret. Suspension Sunday, der jeg for ordens skyld var tilskuer, ikke deltager. Forfatterklassereunion med Tromsø-gjengen hos Anne Lise.

Innkjøp: Jeg har faktisk ikke kjøpt noe denne måneden heller. Det er ikke planlagt eller noe sånt, jeg har visst bare ikke hatt behov for nye ting i det siste.

TV-serie: Har sett det som foreløpig fins av Taboo. Det er lagd av de samme folka som har lagd Peaky Blinders som jeg snakka litt om her, og det merkes. Gritty attenhundretallsdramatikk av mørkeste sort. Har også begynt å se The OA, en serie det er litt vanskelig å sjangerbestemme, men jeg vil kanskje kunne kalle det magisk realisme. Liker det i væffal godt så langt!



Spill: Jeg har funnet igjen Final Fantasy VIII, som jeg hadde rota bort sist jeg skreiv månedsoppsummering. Til gjengjeld får jeg ikke minnekortet til å virke. Jeg veit ikke hvor mange det er av dere som leser denne bloggen som har peiling på de tekniske sidene ved konsollspilling, men jeg tar likevel sjansen på å legge ut en videosnutt her som illustrerer problemet mitt. Dette er altså et PS1-minnekort i en PS2, og dette minnekortet har jeg jo brukt i mange, mange år, og det er altså nå helt nylig at det plutselig bare står sånn og blinker. Ja, jeg har blåst, og ja, jeg har skrudd maskinen av og på igjen. Mange ganger, til og med. Hjelp?


Film: Har sett litt av hvert denne måneden. Von Trier-filmen Dogville, Midnight Special og A.I. - Artificial Intelligence, i tillegg til at jeg har sett de to første filmene i Ethan Hawk og Julie Delpy-trilogien til Richard Linklater, Before Sunrise og Before Sunset. Alle interessante filmer - men A.I. var nok den jeg likte minst av dem. Gir dere traileren til Midnight Special, en film som fascinerte meg voldsomt. Ikke minst har den noe av den mest imponerende og vakre futuristiske arkitekturen jeg har sett på film - eller i det hele tatt - noensinne.



Bok: Jeg sliter fortsatt med Neuromancer av William Gibson, og har begynt å lure på om jeg rett og slett skal gjøre noe jeg nesten aldri gjør - gi den opp. Sånn siden jeg får så veldig lite ut av den, mener jeg. På den annen side har jeg ikke kommet så veldig langt i den, og det er jo mulig den tar seg opp etter hvert, men... ja. Vi får se.

Musikk: Har fortsatt smått hekta på Bloc Party etter at jeg gjenoppdaga dem i januar. Bare hør på den gitarintroen, da dere!

2 kommentarer:

  1. Fikk litt lyst til å teste pizzaen på Postkontoret etter hvert, men det blir nok ikke førsteprioritet. Tenker ellers at det er helt lov å gi opp bøker hvis man ikke får noe ut av dem, det finnes en verden av bøker som vil gi deg mye tross alt. Og jeg har heller ikke gjort så mange innkjøp i mars, men i april vet jeg at det vil komme en fargeleggingsbok som jeg virkelig trenger så det gleder jeg meg til og ellers tar jeg ting som det kommer. Fin oppsummering, ha det bra mars og hei og hopp april :)

    SvarSlett
  2. Hvis du er glad i god pizza bør du absolutt gjøre det! Kan jo fint avslutte en dag i Botanisk hage, for eksempel :) Skal prøve å få lest mer i Neuromancer nå i påsken, men om jeg fortsatt strever med å komme meg videre i den, kommer jeg antakelig til å legge den fra meg - når det fins så mange gode bøker der ute jeg ikke har lest, er det tross alt dumt å prioritere noe jeg ikke liker så godt.

    SvarSlett