søndag 17. august 2008

Tim Burton er i et nytt støt

Sikkert gammalt nytt for noen, men se allikevel hva jeg fant på IMDb:

Tim Burton (Edward Scissorhands, Beetlejuice) attempts to work his gothic magic over one of the best loved stories of all time... Lewis Carroll's 'Alice In Wonderland', which first told the story of a young girl, who after following a rabbit down a hole, is transported to a strange world. Whilst the disney version of the tale relied on sweetness and light to delight the audience, Burton fans can be sure to look out for the same cartoon traits as earlier masterpiece 'The Nightmare Before Christmas'.

Som stor (i betydninga Eiffeltårnet, Godzilla, brontosaurus, Mount Everest, budsjettet til Ringenes Herre-filmene etc.) fan av både herr Burton og eventyret om Alice, er det ikke med litt blanda følelser engang at jeg ser fram til 2010s store høydepunkt (i væffal det eneste høydepunktet i 2010 som jeg veit om per akkurat nå). Her er det høye forventninger og fangirl-glede lang vei. Håper de finner en jævlig sexy Mad Hatter.

11 kommentarer:

  1. So JÆVLIG genialt. Herrejesus. Eg gleda meg allereie. Håpa ja, at det blir bra. Gud.

    SvarSlett
  2. Mens det skal innrømmes at jeg personlig ikke er noen stor fan av Alice in Wonderland (jeg synes den er litt for surrealistisk for min smak), så er jeg likevel veldig nysgjerrig på den Burtonske tolkningen selv. Den kommer jo, om ikke annet, til å være veldig interessant og den skal jeg absolutt få sett. Men det kommer blant annet en annen film i 2010 som jeg personlig gleder meg veldig til og det er Disneys "Rapunzel Unbraided" :O)
    Den kan bli utmerket!

    SvarSlett
  3. Leste på Perez at en viss Mr. Depp skal spille Mad Hatter..?

    SvarSlett
  4. *sjekke*
    vel, kanskje. ih<3<3

    SvarSlett
  5. Det. Ville. Blitt. Så. Perfekt! :D La oss krysse fingrene for nettopp herr Depp som herr Hatter! <3
    Personlig... er jeg ikke så glad i Disneys nyeste filmer, det vil si: etter at de slo seg sammen med Pixar. Så jeg skal bare fortsette å glede meg til Alice kommer, mwahaha <3

    SvarSlett
  6. Iiiiik, *gleder seg og sikler litt*
    Yay, enda en som ikke liker disneys nye filmer!:D haha, vi burde slå oss sammen og gjøre en disneyrevolusjon, haha. Jeg vil ha gamle disney tilbake, buhu <'3

    SvarSlett
  7. Jepp Håper Tim er flink med denne, siden det har vært en av mine favoritt historier siden jeg var lita (Aner ikke hvor mange forskjellige Alice-bøker som flyter rundt i rommet mitt :))
    Jeg gleder meg minst like mye til versjonen hans av Dark Shadows som også blir å se i 2010! Det går rykter om at Depp skal spille Barnabas Collins (Suprise!)

    -Lisa C-

    SvarSlett
  8. Er så enig, Niko. Jeg vil tilbake til Løvenes konge og Skjønnheten og udyret < / 3
    Og Lisa, Dark Shadows er noe... jeg ikke har fått med meg!? Æææh! *google* Se her, ja! Åååh, da er det jo bare enda mer å glede seg til i 2010 :D

    SvarSlett
  9. *drool* Gud skal gjøre det igjen..(da mener man såklart Tim sjøl... unnskyld blasfemien! Menja, Tim er min Gud) - har du sett Sweeney Todd? Hvis ikkje; SE DEN - eg syns den var bra :3 men eg elsker alt som har med Mr. Burton å gjøre :3

    *drool* Glede seg, og som du og vår kjære Imma sier; måtte Depp være med han xD

    SvarSlett
  10. Blasfemi er det ei! Herr Burton er teh man! Og selvfølgelig har jeg sett Sweeney Todd! Er ganske stolt over å ha sett hver eneste lille ting, kanskje med unntak av enkelte kortfilmer, som Tim Burton har lagd opp gjennom, og den trenden har jeg ikke tenkt å forandre på!

    SvarSlett
  11. Det er veldig bra :3 sjøl har eg ikkje sett han scissorhand (eg husker aldri ke den heter -.-) - men eg skal - SKAL!!! se den, også skal eg gå på utkikk etter alt annet som Tim Burton har skapt! :3

    SvarSlett