søndag 21. februar 2010

Institutionalized

Jæh. Ferie. Jeg går på veggen.

Altså, jeg er oppriktig bekymra for neste år. Uansett hva det blir til, mener jeg. Den asosiale einstøingen jeg alltid har vært, og som var überskeptisk en gang i slutten av august i fjor, har mot all forventning blitt avhengig av sosialt samvær tjuefire-sju og stress. Så fort jeg får all tida i verden og rom for å slappe av, blir jeg rastløs, irritabel, ensom og engstelig, og jeg greier ikke å gjøre noen ting. Jeg prøver å skrive, nå som jeg for ei uke ikke har et liv å ta hensyn til lenger, men det går ikke. Jeg går rundt og skjelver som en narkoman, må gå inn i meg sjøl for ikke å glefse hvis jeg blir snakka til, og greier ikke å finne glede i noe. Jeg prøvde å spille litt i går, men blei lei etter en time. Jeg syns alt er et mas, og er sliten av å ikke gjøre noe. Jeg blir demotivert av å bo på en uahsphfsgsd øde plass med to og en halv kilometer til nærmeste bussholdeplass, åtte kilometer til nærmeste butikk og to mil til nærmeste by. Jeg vil faen ikke til Skrivekunstakademiet til neste år. Jeg vil bli på Skiringssal resten av livet, for noe annet skremmer livsskiten ut av meg og får meg til å ville begynne å grine. Og alltid denne dårlige samvittigheten, for jeg har lovt å ha den nye boka ferdig til mai, men jeg har skrevet totalt to sider siden august.

Angst.

5 kommentarer:

  1. Vel kanskje det ikkje blir så ille å starte på 'nytt' ein anna plass? Eg klarte aldri å forestille meg korleis livet ville bli etter musikklinja, men sure it is. Det er jo ingenting der lenger uansett.. Ooog eg gleda meg eigentlig veldig til å flytte ut no og bu i eigen leiligheit og slikt. Det blir jo veldig fint med Tromsø dersom det blir? <3

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner deg veldig godt, da jeg sluttet på folkehøgskolen var det tre måneder fremover i tid at jeg bare ventet på å våkne opp for det kunne rett og slett ikke være sant at det beste året i mitt liv skulle være over. Men livet går videre, utrolig, men sant og du vil få det koselig med ting du gjør senere som ikke er på Skiringssal også, det kan jeg nesten love deg.


    Og du må prøve å skru av denne dårlige samvittigheten selv om det kan være vanskelig for hvis man først har skrudd på samvittigheten så bare vokser den og så blir det verre og verre og det er en dum utvikling, dessuten ordner det meste seg til slutt.

    Ha en fin ferie =0)

    SvarSlett
  3. Oi, kan ikke si det er så ille for meg. Men jeg kjeder meg litt. Skal jeg gi deg et tips om noe som kan hjelpe?

    Kjøp deg Nintendo DS og Pokemon Platinum, så har du noe å gjøre på resten av ferien :) Funker for meg :)

    SvarSlett
  4. Problemet er vel ikke i første omgang at jeg kjeder meg her og nå, men at jeg er redd for at det alltid skal være sånn når jeg ikke er på skolen. Men har kjøpt meg Bivirkninger av Elin Brodin og første sesong av Dexter nå, så det kan hende jeg overlever læll.

    Ellers takker jeg for omtanken.

    SvarSlett
  5. http://lumerkoz.edu Must have: http://www.comicspace.com/zocor/ nysed perceptual http://barborazychova.com/members/Buy-Lexapro.aspx businesss http://www.sqlprof.com/members/Buy-Lamictal.aspx oudshoorn motorized http://soundcloud.com/zovirax enemies http://riderx.info/members/Buy-Percocet.aspx andersons

    SvarSlett