mandag 7. oktober 2013

Eksempler på ting som er fint akkurat nå

- Dere, nå er det faktisk høst, og naturen er bare vakkervakkervakker, og i Hamar fins det en veldig fin sti langs stranda som til slutt leder til Domkirkeruinene, og det er noe av det mest meditative man kan gjøre om dagen, trur jeg.


- Denne sangen her er så fantastisk at det nesten ikke burde vært lov:



- Denne er også rimelig fin:


(Ja, begge sangene er forferdelig triste og er sånn sett muligens litt malplasserte, men ingen kan komme ifra at de er veldig, veldig vakre.)

- Vibeke har vært på besøk i helga, og det var kjempekoselig!

- Kulturnatt Lillehammer skjer! Noen av dere veit dette allerede, men i år er jeg en av arrangørene for Kulturnatt Lillehammer, og til tross for enkelte netter med dårlig søvn og bekymringer og stress og nesten hjerteinfarkt, har vi fått dritmasse bra på programmet som jeg gleder meg skikkelig til å snakke mer om seinere. Men hold av første helga i desember, folkens. Det blir helt genialt.

- I november er det sykt mye å glede seg til. Helt i begynnelsen spiller Pantha du Prince med The Bell Laboratory på Oslo Konserthus. Jeg så dem på Øya 2011, og det var helt sinnssykt. Det er kanskje overflødig å si at jeg har veeeeldig lyst til å se dem igjen. Dessuten har jeg planer om å få med meg teateroppsettinga av "Styrtet engel" (Per Olov Enquist) på Nationaltheateret, og med tanke på hvor mørk, filosofisk og styggvakker boka er, er jeg ganske sikker på at det kan bli ekstremt interessant å se det hele utspilt foran seg. Dessuten er det norsk premiere på Avenue Q, og jeg er bittelitt skeptisk siden jeg er så godt vant med den engelske versjonen, men det blir sikkert aller mest moro. Måneden avrundes med - trommevirvel - Sigur Rós i Spektrum den 28., og jeg skjønner fortsatt ikke åssen jeg skal oppføre meg omkring det, fordi "å glede seg" ikke helt dekker følelsen jeg har i meg i den anledning. Men følelsesbeskriveri vil det komme en tid for.

- Jeg har kjøpt meg et nytt sykt fint korsett og to par sko jeg er meget fornøyd med.

- Jeg har også kjøpt meg symaskin!!!!!

- Jørgen. Men Jørgen er alltid fin, da.

4 kommentarer:

  1. Å, høst er skikkelig fint ja <3 Og koselig innlegg, jeg vurderer seriøst å dra på Avenue Q selv (siden jeg har lyst til å se den) og jeg gleder meg veldig til november selv pga. Nanowrimo og et arrangement jeg har billetter til som heter "Reidun og Per synger sanger fra musikaler" og så er det akkurat det de gjør ;)

    SvarSlett
  2. Å så fine bilder, elsker høstfargene. Jeg har ikke fått med meg at Avenue Q skulle være i Norge før nå! Hadde vært superkalifragilistisk å se den *_*

    SvarSlett
  3. Det er fint. Hausten er fin og eg elska at det er så mange fine haustfargar i år :). Kulturnatt høyres skikkeleg bra ut då. Og ja, du må gjerne komme til Bergen når det skulle passe. Kanskje ikkje midt i verste eksamenstida, men det er no ein 1 mnd endå til det. Og har ferie frå 26.november, så etter det har eg masser av tid. Hadde vore kosleg med besøk iallfall :)

    SvarSlett
  4. Hurra for høst og Avenue Q og livet og sånn! <3

    SvarSlett